Poslovni sistem Mercator je v lanskem letu zabeležil nekaj nad 1,32 milijarde evrov prihodkov od prodaje, kar predstavlja 1,3-odstotno rast v primerjavi z letom 2023. V segmentu trgovine na drobno so prihodki narasli za 1,4 odstotka in dosegli 1,13 milijarde evrov. Kljub šibki rasti so v podjetju občutno zmanjšali izgubo, ki je padla s skoraj 48 milijonov evrov predlani na 10,4 milijona evrov lani.
V letu 2024 je bila skupina Mercator še vedno največji trgovec v Sloveniji. Obenem so v preteklem letu zaključili proces zapiranja fizičnih trgovin Mercator Tehnika, ki so jih postopoma ukinili. Ob izločenem poslovanju Mercator Tehnike so skupni prihodki podjetja dosegli 1,25 milijarde evrov, kar je bilo 1,4-odstotno povečanje.
Prihodki v trgovini na drobno so se povečali za 1,5 odstotka na skoraj 1,06 milijarde evrov. Brez Mercator Tehnike je poslovna izguba v lanskem letu znašala le 467.000 evrov, s čimer so podjetje bistveno približali k pozitivnemu poslovanju. Dobičkonosnost poslovanja Mercatorja se je v letu 2024 nekoliko izboljšala, saj je bruto dobiček iz poslovanja (EBITDA) narasel za 6 odstotkov na 47,8 milijona evrov. Tako je delež EBITDA glede na prihodke zrasel z 3,5 na 3,6 odstotka.
Finančna situacija in zmanjševanje naložb
Kljub izboljšanju osnovnih poslovnih kazalnikov pa se je finančni položaj podjetja nekoliko poslabšal. Neto finančni dolg se je povečal za 7,7 odstotka in je konec leta znašal skoraj 312 milijonov evrov. Kapital podjetja se je v istem obdobju zmanjšal za skoraj 7 odstotkov na 159,2 milijona evrov, posledično pa se je poslabšalo tudi razmerje med neto finančnim dolgom in kapitalom z 1,7 na dva odstotka.
Mercator je v letu 2024 zmanjšal tudi naložbe, in sicer za 30,3 odstotka na približno 10,3 milijona evrov. Prodajna mreža je ob koncu leta obsegala 578 trgovin, od tega je bilo 450 lastnih in 128 franšiznih.
Mercator d.o.o.
Dunajska cesta 107, 1000, Ljubljana, Slovenija
1.312.516.000,00. (2023)
7833 (2023)
Zmanjšanje zaposlenosti in rast produktivnosti
Število zaposlenih v poslovnem sistemu je v lanskem letu upadlo za 6,5 odstotka in je doseglo 7276 oseb. Kljub temu je produktivnost na zaposlenega narasla za 4,2 odstotka, rast dodane vrednosti na zaposlenega pa je znašala 7 odstotkov in je dosegla 54.900 evrov. Predsednik poslovodstva, Tomislav Kramarić, je leto označil kot ključno v strateški, organizacijski in poslovni prenovi Mercatorja. Po njegovih besedah sta bila osnovna cilja zvišanje konkurenčnosti in povečanje količinske prodaje, kar jim je uspelo kljub izraziti konkurenčnosti na slovenskem maloprodajnem trgu.
Projekt zaprtja dejavnosti Mercator Tehnike je bil po Kramarićevih besedah uspešno zaključen, pri čemer je več kot 70 odstotkov nekdanjih zaposlenih še vedno aktivnih v podjetju. Ta sprememba pa je vplivala tudi na poslovno uspešnost celotne skupine, kar pa so v Mercatorju nadomestili z izboljšano EBITDA in večjo produktivnostjo.
Preberite več:
Za leto 2025 Mercator načrtuje okoli 1,3 milijarde evrov prihodkov, kar pomeni majhen padec v primerjavi z lanskim letom. Brez upoštevanja vpliva zaprtja Mercator Tehnike pa bi prihodki lahko zrasli za 4,4 odstotka, medtem ko so načrtovani tudi občutni dvigi normalizirane EBITDA – za več kot 79 odstotkov na 85,6 milijona evrov.