Meta predstavlja Ray-Ban očala z zaslonom – prihodnost pametnih nosljivih naprav

Meta Display
Foto: Meta

Meta je na svojem dogodku Connect predstavila nova pametna očala Ray-Ban Display, razvita v partnerstvu z EssilorLuxottica, ki imajo prvič vgrajen zaslon v lečo. Očala omogočajo branje sporočil, ogled slik in klicev ter imajo senzorje za upravljanje z rahlimi gibi prstov, kar pomeni korak naprej v konceptu vsakodnevnega nošenja in umetne inteligence (UI).

Meta že nekaj let sodeluje z EssilorLuxottica, lastnikom blagovnih znamk Ray-Ban in Oakley. Leta 2021 so predstavili prva pametna očala Ray-Ban, ki so uporabnikom omogočala fotografiranje, snemanje video vsebin, poslušanje glasbe in sprejemanje klicev. 

Zdaj pa so dodali zaslon, ki je vgrajen v desno lečo, in omogoča ogled obvestil, navigacijo, prevode in interakcijo z Meta UI brez gledanja na telefon. Upravljanje poteka tudi prek zapestnega traku – naprave, imenovane Neural Band, ki zaznava gibanje mišic na zapestju.

Zaradi izgub je smiselna le dolgoročna strategija

Kljub navdušenju nad novimi napravami Reality Labs, oddelek Mete ki pokriva VR, AR in pametna očala, še naprej posluje z velikimi izgubami. V drugem četrtletju 2025 so izgube znašale približno 4,5 milijarde dolarjev, medtem ko so prihodki sektorja bili okoli 370 milijonov dolarjev. Meta želi utrditi svojo pozicijo v UI in integriranih napravah, vendar stroški razvoja in proizvodnje še vedno predstavljajo velik izziv.

Podjetje Meta predvideva, da bo še v letu 2025 močno povečalo investicije v infrastrukturo in opremo, kar vključuje podatkovne centre, opremo za AI trening in računalniško moč, da bo lahko podprla vse bolj zahtevne aplikacije. Prihodki podjetja so v tem obdobju prav tako rasli – rast je bila okrog 22 % medletno – vendar je povečanje stroškov pokazalo, da je pot do dobičkonosnosti dolga.

Foto: Meta

Ray-Ban Display očala bodo v ZDA na voljo od 30. septembra letos, s ceno okoli 799 dolarjev (677 evrov), ki vključuje tudi zapestno napravo Neural Band. Na voljo bosta dve barvi (črna in oranžno-peščena), dve velikosti okvirja, leče Transitions za uporabo zunaj in znotraj, možnost korekcijskih leč za določen obseg dioptrije. 

Zaslon v leči bo deloval tudi kot pogled k navigaciji, prevajanju v živo, predvajanju glasbe in prikazovanju obvestil. Prek Neural Banda bo mogoče uporabljati tudi geste z zapestja. Očala ob mešanih scenarijih obljubljajo do približno šest ur delovanja, prenosni polnilni etui pa omogoča podaljšanje do 30 ur.

Meta je prav tako nadgradila svojo serijo Ray-Ban Meta (Gen 2), kjer so izboljšali baterijsko avtonomijo in zajem videa. Ta različica resda nima zaslona v leči kot Display model, vendar gre za pomembno izboljšavo obstoječih funkcij.

Meta nakazuje, kam usmerja svoj dolgoročni razvoj

Ta bo kombinacija UI, strojne opreme (wearables) in izdelkov, ki se povezujejo z našim vsakodnevnim življenjem. Čeprav so izgube Reality Labs ogromne, je perspektiva, da bi uspešni modeli in izdelki, kot so nova pametna očala, prinesli višje marže v prihodnje, realna.

Vlagatelje zanima tudi, koliko bo trajala pot od demonstracij do množične prodaje, koliko bo operativnih stroškov in koliko bodo morali vlagati v podporo, servis in posodobitve programske opreme. Pomembna bo tudi regulacija zasebnosti, varnost podatkov in odziv potrošnikov, saj gre za napravo, ki “vidi” in snema okolico, ima mikrofone in senzorje.

Meta s predstavitvijo Ray-Ban Display očal utrjuje svojo vizijo, da bodo nosljive naprave z UI naslednja velika platforma v računalništvu. Če bo njihova izvedba in razširjenost dobra, bi ta poteza lahko močno vplivala na prihodke podjetja – posebej, če bodo uspeli združiti stilsko estetiko, uporabnost in kakovostni razvoj. Kljub temu pa so trenutni finančni izzivi in potreba po stabilni monetizaciji jasni opozorili, da bo pot do množičnega sprejetja še težka.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji