Meta Platforms, lastnik Facebooka in Instagrama, bo od oktobra letos v Evropski uniji prepovedal politično, volilno in družbeno oglaševanje. Odločitev je posledica novih evropskih pravil, ki naj bi uvedla večjo preglednost, a po mnenju podjetja ustvarjajo preveliko zapletenost in pravno negotovost.
Meta je v svojem blogu zapisala, da novi zakonodajni okvir, imenovan Transparency and Targeting of Political Advertising (TTPA), prinaša “operativne izzive in pravno negotovost,” zaradi česar oglaševalcem in platformam delovanje na trgu EU postaja neznosno.
Podobno odločitev je pred tem že sprejel Google, kar kaže na odpor velikih tehnoloških podjetij do strožjih zahtev EU glede političnega oglaševanja. Meta poudarja, da personalizirani oglasi niso le ključni za oglaševalce, ampak tudi za obveščanje volivcev o pomembnih družbenih temah. Po njihovem mnenju pa bodo nova pravila “znatno zmanjšala učinkovitost oglaševalcev in dostop državljanov do informacij,” kar bo na koncu škodovalo evropski javnosti.
Evropska unija s pravili TTPA, ki bodo začela veljati 10. oktobra 2025, želi odpraviti dezinformacije in tuj vpliv na volitve. Med drugim od velikih tehnoloških podjetij zahteva, da jasno označijo politična sporočila, namignejo, kdo je oglas financiral, koliko je bilo za to vloženo denarja in katere volitve so ciljne. Če tega ne bodo izpolnili, jim grozi kazen do 6% letnega prometa.
Oglasi od oktobra ne bodo več na voljo
Meta je jasno sporočila: “Od začetka oktobra ne bomo več dovoljevali političnih, volilnih in družbenih oglasov na naših platformah v EU.” Ob tem so poudarili, da morajo sprejeti težko, a nujno potezo, ki je rezultat “neizvedljivih zahtev” po preveč kompleksnih in pravno negotovih procesih.
Ta poteza Mete pa odpira več vprašanj: bo zaradi izključitve političnega oglaševanja v EU omejena svoboda izražanja in dostop do informacij? Po drugi strani je želja EU po več transparentnosti in nadzoru nad političnim vplivom na straneh velikih platform razumljiva, zlasti po škandalu Cambridge Analytica in zlorabah osebnih podatkov ob volitvah, ki so pretresli tehnološki sektor.
Preberite več:
Bo sledilo še več ukrepov proti velikim tehnologijam? Ali bodo državljani res ogroženi zaradi manj informacij? Meta trdi, da bodo najbolj utrpeli prav evropski oglaševalci in politične kampanje, povzročeno škodo pa bo težko nadomestiti.