Na enem najpomembnejših prometnih vozlišč v državi, železniški postaji Ljubljana, so se ta teden začela intenzivna dela na montaži strešne konstrukcije novega nadhoda, ki bo poenostavil in izboljšal dostop potnikov do peronov.
Glavna gradbena dela potekajo na severnem delu konstrukcije, pri tem pa so v ospredju montaža jeklenih paličnih nosilcev, ki tvorijo pregrado nad tiri in peroni.
Streha arhitekturni in funkcionalni biser
Dimenzije strehe so impozantne – meri 110,4 metra v dolžino in 90,1 metra v širino, pokriva pa ne le most čez tire, temveč delno tudi perone na območju dostopov. Celotna konstrukcija temelji na armiranobetonskih stebrih in je večinoma izdelana iz jekla, kar zagotavlja stabilnost in dolgo življenjsko dobo. Streha, ki bo sestavljena iz steklenih panojev iz varnostnega stekla, bo poleg zaščite pred vremenskimi vplivi tehnično tudi pohodna. V notranjosti so predvideni aluminijasti senčilni elementi, ki bodo dajali senco in bolj prijetno bivanje pod njo.

Projekt, ki poteka s podporo evropskih sredstev, predstavlja ključen del celovite prenove ljubljanske železniške postaje, katere zaključek je napovedan za konec julija 2026. Pogodbena vrednost te faze izgradnje znaša skoraj 244 milijonov evrov z davkom.
Prenova v skladu z modernimi standardi in trajnostjo
Nova postaja bo stala približno deset metrov nad tiri, kar omogoča varno prečkanje dveh glavnih območij ljubljanskega železniškega vozlišča. Obnova vključuje tudi preureditev tirne in peronske sheme ter razširitev Vilharjevega podhoda. V stavbi bo prostor za prodajo kart, čakalnice in sanitarije, prav tako pa bodo tam prostori za upravljanje in druge strokovne službe.
Posebnost nove postaje bo tudi integrirana fotovoltaična steklena streha, ki bo proizvajala električno energijo in hkrati zagotavljala dovolj dnevne svetlobe pod njo. Arhitekturni pristop združuje funkcionalnost s sodobno trajnostno tehnologijo.
Preberite več:
Na območju postaje bo zrasla tudi nova sodobna avtobusna postaja, ki skupaj z garažno hišo in poslovnimi prostori tvori potniški center, s katerim bo Ljubljana dobila (dolgo čakajoče) pomembno urbano vozlišče.