Na ključnem odseku drugega železniškega tira med Črnim Kalom in Koprom so uspešno zaključili glavna gradbena dela. Zdaj potekajo intenzivna dela na polaganju tirnic in prenovi spremljajoče infrastrukture, s katerimi želijo doseči začetek obratovanja drugega tira že leta 2026, kot je bilo prvotno načrtovano, je izpostavil generalni direktor družbe 2TDK Matej Oset.
Zaključili so gradnjo petih predorov, dveh viaduktov in odprte trase, kar predstavlja velik napredek pri projektu povezave Divača–Koper.
Dela na odseku Črni Kal–Koper so stekla po podpisu pogodbe marca 2021 s konzorcijem Kolektor CPG, Yapi Merkezi in Özaltin. Celoten odsek vključuje dva viadukta – Vinjan in Gabrovica – skupne dolžine 1040 metrov ter pet predorov, zgrajenih po novi avstrijski metodi. Izvedba predorskih del se je začela septembra 2021 in so zgradili 11,6 kilometra predorskih cevi, vključno s servisno cevjo v predoru Škofije.

Izzivi in uspehi pri gradnji
Med največjimi izzivi so izpostavili epidemiološke razmere zaradi covida-19, ki so zamaknile zagon gradnje, ter negotovosti na trgu, povezane z višjimi cenami materialov, surovin in energije zaradi spremenjenih geopolitičnih razmer. Kljub tem težavam projekt ostaja znotraj prvotno načrtovanega finančnega okvirja, ocenjenega na nekaj več kot milijardo evrov.
Matej Oset je poudaril, da je zaključek teh zahtevnih del dokaz, da se tudi kompleksni infrastrukturni projekti lahko uspešno izvedejo, če so prisotni jasna vizija, strokovnost in dobra koordinacija med vsemi partnerji.
Preberite več:
Direktor družbe 2TDK Marko Brezigar je dodal, da so že na začetku leta 2024 s pravočasno izvedbo viaduktov in predora izkoristili 80 milijonov evrov nepovratnih kohezijskih sredstev EU. Ob tem je poudaril pomen vzdrževanja kakovosti, varnosti pri delu in transparentnosti upravljanja projekta, ki ima strateški pomen tako za Slovenijo kot širšo regijo.