Zaradi letošnjih potresov na otoku so številni mednarodni potniki Santorini izločili iz počitniških destinacij.
V Firi, glavnem mestu Santorinija, so v teh mesecih ulice navadno nabito polne. Letos pa temu ni tako, saj je otok, ki že od pandemije beleži upad turizma, zaradi strahu pred potresi opazno manj obljuden, poroča Euronews. Potresna aktivnost v začetku leta je številne obiskovalce odvrnila od dopustovanja na eni najbolj priljubljenih svetovnih destinacij.
“Za Santorini se je število razpoložljivih letalskih sedežev od začetka leta do danes zmanjšalo za 26 odstotkov. A podatki o ponudbi sedežev za poletje so v razponu od sedem do osem odstotkov, zato pričakujemo izgubo v višini od deset do 15 odstotkov,” je povedal predsednik Združenja grških turističnih podjetij (SETE) Yannis Paraschis.
Število prihodov se v zadnjih tednih povečuje, a je daleč od najvišjih vrednosti prejšnjih let. Antonis Pagoni, predsednik hotelirjev Santorinija, je za Euronews povedal, da ocenjuje nadaljnji upad turističnega prometa in opozoril, da se bodo učinki razširili na celotno grško gospodarstvo.
“Predsednik SETE je govoril o prihodih na letališča,” je izjavil Pagoni, “vendar moram na žalost reči, da se bo skupno število prihodov zmanjšalo za približno 20 do 25 odstotkov. Trenutno se gibljemo med -25 in -30 odstotki. To pomeni ogromen upad za destinacijo, kot je Santorini, ki privabi več kot tri milijone obiskovalcev. Veste, to je deset odstotkov grškega turizma. Nismo prepričani, ali si Grčija lahko privošči izgubo teh prihodkov.”
Hotelirji na otoku ponujajo popuste na prenočitve, da bi zadnjo minuto privabili več turistov. Na Santoriniju se skoraj vsak dan ustavijo približno tri križarke s tisočimi obiskovalci, ki pridejo občudovat znamenitosti otoka. Davek na križarke, ki stopi v veljavo julija, naj na prihode ne bi vplival.
Preberite več:
Pečat na turizmu Santorinija je pustila tudi svetovna gospodarska kriza. Obiskovalci so pri porabi bolj zadržani, kar se opazi ne le v hotelih, temveč tudi po ulicah. Lastniki trgovin poročajo, da turisti porabljajo bistveno manj tako za hrano kot za nakup spominkov.