Državno podjetje bukareških letališč (Compania Națională Aeroporturi București – CNAB) je sprožilo razpis za načrtovanje novega potniškega terminala na mednarodnem letališču “Henri Coandă” v Bukarešti, kar predstavlja najpomembnejši infrastrukturni projekt v zgodovini romunskega letalskega prometa.
Naložba je del širšega Strateškega programa za razvoj letališke infrastrukture (Programul Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii Aeroportuare), katerega cilj je pripraviti glavno romunsko letališče na pričakovano rast prometa v prihodnjih desetletjih, povzema Telegraf.rs po Aero.rs.
Projekt vključuje izdelavo študij, idejno zasnovo glavnega izvedbenega projekta in tehnično podporo med gradnjo infrastrukture, ki naj bi zmogla sprejeti potniški promet v obsegu, ki je predviden do leta 2040.
V prvi fazi je predvidena gradnja novega terminala, ki bo lahko letno sprejel do 30 milijonov potnikov, v času največjih obremenitev pa do 6.500 potnikov na uro. Rok za oddajo ponudb je 16. junij 2025, ocenjena vrednost storitev načrtovanja in tehnične podpore pa znaša okoli 40 milijonov evrov.
Po navedbah CNAB bo novi terminal zasnovan kot sodoben, mednarodno prepoznaven in tehnološko napreden. Gre za tako imenovano “pametno letališče” (smart airport), ki bo uporabljalo tehnologije, kot so umetna inteligenca (UI), pametni sistemi, povezani z internetom (Internet of Things, IoT), ter avtomatizirani sistemi za upravljanje objektov (BMS). Poseben poudarek bo na učinkovitem upravljanju potniških tokov, prtljage, letal in vozil, ob visokih varnostnih standardih z uporabo najsodobnejših tehnologij.
Udobje potnikov bo v središču zasnove terminala. Objekt bo nudil intuitivno organiziran prostor z bogato ponudbo za prehrano, nakupovanje, počitek in delo. V duhu trajnosti in skrbi za zdravje uporabnikov bodo uporabljene “zelene” tehnologije, kot so energetsko učinkoviti sistemi, zbiralniki deževnice, tihi klimatski sistemi, naravna osvetlitev in visokokakovostni gradbeni materiali.
Terminal bo zgrajen modularno, kar omogoča postopno aktivacijo in odprtje objekta. Predvidenih je najmanj 48 novih parkirnih mest za letala, od katerih bo 20 opremljenih s potniškimi mostovi. Poleg tega bodo uvedeni sodobni sistemi za ravnanje s prtljago, varnostne preglede, potniške informacije, osvetlitev, akustiko in klimatizacijo – vse v skladu s standardom IATA za “optimalno raven storitev” (Service Level “Optimum”).
Poleg potniškega terminala je predvidena tudi gradnja dodatne letališke infrastrukture: nov kontrolni stolp, gasilska postaja, območja za ravnanje z letali, upravne stavbe, transformatorske postaje, čistilne naprave in parkirišča.
Letališče bo pridobilo tudi novo omrežje dostopnih cest, vključno s podzemnimi prehodi, da se zagotovi popolna povezanost že obstoječega in bodočega terminala ter omogoči lažja cirkulacija v območjih “landside” in “airside”.
Potnikom bodo na voljo sodobne postaje za taksije in javni prevoz, pa tudi posebej zasnovana območja za avtobuse in turistične avtobuse, kar bo pripomoglo k zmanjšanju prometnih zastojev. Novi terminal bo neposredno povezan z obstoječo cestno in železniško infrastrukturo, s čimer se bo dodatno izboljšala njegova dostopnost.
Preberite več:
Zaradi zahtevnosti projekta CNAB v načrtovalnem procesu zahteva obvezno uporabo metodologije informacijskega modeliranja gradenj (Building Information Modeling – BIM), kar omogoča natančnejše načrtovanje in učinkovitejšo izvedbo del.
V naslednjih fazah Strateškega programa je predvidena tudi gradnja intermodalne tovorne platforme za blago in pošto ter tehnološkega parka za dejavnosti, povezane z letalskim prometom. S tem bo Mednarodno letališče “Henri Coandă” postalo ne le sodoben potniški terminal, ampak tudi regionalno središče za logistiko in inovacije v letalskem prometu.