V Nemčiji je bilo novembra registriranih 55.741 popolnoma električnih osebnih vozil, kar je 58,5 odstotka več kot v istem mesecu lani, kažejo podatki zveznega urada za motorni promet KBA. S tem je električna mobilnost dosegla najboljši mesečni rezultat od decembra 2023, ko se je iztekla državna subvencija za nakup električnih vozil.
Tržni delež baterijskih vozil je dosegel 22,2 odstotka vseh novembrskih registracij, kar pomeni, da je bilo električno že več kot vsako peto novo vozilo. Rast je bila občutno višja od celotnega trga, ki je z 250.671 novimi vozili zrasel le za 2,5 odstotka. Priključni hibridi so medtem zabeležili 32.433 novih registracij oziroma 57,4-odstotno rast, njihov tržni delež pa je znašal 12,9 odstotka.
Klasični pogonski sklopi izgubljajo tla. Registracije dizelskih vozil so se zmanjšale za 19,3 odstotka na 29.471 enot, njihov tržni delež pa je zdrsnil pod 12 odstotkov. Še slabše so se odrezali bencinarji s padcem registracij za 21,1 odstotka, čeprav z 61.067 novimi vozili še vedno predstavljajo 24,4 odstotka trga. Največji delež so imeli tako imenovani mehki in polni hibridi s 70.916 vozili oziroma 28,3 odstotka.
Združenje nemške avtomobilske industrije VDA je sporočilo, da so elektrificirana vozila skupaj s priključnimi hibridi novembra dosegla 35,2-odstotni tržni delež, kar je najvišja vrednost v letošnjem letu. Od januarja do novembra je bilo v Nemčiji registriranih 490.400 popolnoma električnih vozil, 41 odstotkov več kot v istem obdobju lani.
Med znamkami izstopa zaton Tesle. Proizvajalec iz Teksasa je novembra v Nemčiji registriral le 1.763 vozil, kar je 20,2 odstotka manj kot novembra lani. Analitiki to pripisujejo bojkotu zaradi političnega delovanja lastnika Elona Muska. Medtem kitajski proizvajalci pridobivajo na terenu, saj je denimo Xpeng povečal registracije za 333 odstotkov, čeprav z nizke osnove 351 vozil.
Vzroke za okrevanje električnega trga strokovnjaki pripisujejo širši ponudbi cenovno dostopnejših modelov in pričakovanju glede nove subvencije, ki naj bi od leta 2026 pomagala gospodinjstvom z nižjimi in srednjimi dohodki. Volkswagen je s svojimi modeli ID ohranil vodilni položaj med proizvajalci električnih vozil, Škoda pa je z novim modelom Elroq oktobra prvič osvojila vrh mesečne lestvice prodaje.









