Kot tudi drugod po svetu, se tudi nemška avtomobilska industrija spopada z velikim valom odpuščanj. V zadnjem letu je izgubila 51.500 delovnih mest, kar predstavlja skoraj sedem odstotkov vseh zaposlenih v tem sektorju. S tem da se skoraj polovica od 114.000 delovnih mest, ki jih je nemška industrija izgubila v lanskem letu, nanaša prav na avtomobilski sektor. Podatke o trendih je na podlagi uradnih statistik pripravil računovodski gigant EY.
Ključni vzroki izgube zaposlitve v avtomobilski industriji so padajoče povpraševanje, močni trgovinski pritiski in prehod na električna vozila. Izvoz nemških avtomobilov v ZDA, največji izvozni trg, je upadel za okoli 10 odstotkov, pri čemer carine na uvoz še dodatno otežujejo trg.
Prav tako je zaradi trgovinskega spora z EU in konkurence kitajskih proizvajalcev, ki cenovno pritiskajo z električnimi vozili, izvoz upadel za 14 odstotkov. Kitajska je celo zdrsnila na šesto mesto med največjimi izvoznimi trgi za nemške avtomobile.
Kljub globalnim izzivom nemška industrija beleži upad tudi doma, kjer se podjetja, vključno z velikani, kot so Volkswagen, Mercedes in Continental, odločajo za zmanjšanje stroškov. Odpuščanja so pogosto usmerjena predvsem znotraj domačih proizvodnih obratov.
Širok vpliv na industrijo in prihodnost za zapooslene
Poleg avtomobilske industrije, ki je še posebej prizadeta, se zmanjšuje zaposlenost tudi v drugih panogah, kot so kovinska in tekstilna industrija, kjer se je število delovnih mest zmanjšalo za več kot štiri odstotke. Po drugi strani pa kemična in farmacevtska industrija ohranjata stabilno število zaposlenih.
Porsche je marca napovedal ukinitev dodatnih 2.000 delovnih mest, Volkswagen je od leta 2023 znižal število zaposlenih za približno 7.000, Audi pa načrtuje ukinitev do 7.500 delovnih mest do leta 2029. Podobno se dogaja tudi pri dobaviteljih, kot so Siemens, ZF in Bosch, ki zmanjšujejo delovno silo zaradi padcev v povpraševanju in prestrukturiranja.
Kljub temu strokovnjaki, kot je Manuel Kallweit iz združenja nemške avtomobilske industrije (VDA), ostajajo previdno optimistični. Poudarja, da bo veliko odpuščenih delavcev zapustilo podjetja v okviru družbeno odgovornih programov in da se bodo lahko zaposlovali v sorodnih panogah. Kljub temu pa mladi inženirji, ki prihajajo na trg dela, pričakujejo težjo prihodnost.
Preberite več:
Nemška avtomobilska industrija je v zadnjem desetletju zaradi tehnoloških sprememb in pritiskov konkurence doživela močne spremembe. Leta 2016 je proizvodnja dosegala rekordnih 5,7 milijona vozil, lani pa je njihov izplen padel na 4,1 milijona.