Ameriški športni velikan Nike bo s 1. junijem podražil izbrane izdelke, med drugim oblačila, dodatke in obutev. Cene bodo višje za 2 do 10 dolarjev (1,85 do 9,20 evra), odvisno od kategorije in izhodiščne cene izdelka. Podražitev bo najbolj prizadela obutev, katere maloprodajna cena presega 100 dolarjev (92 evrov) – ti modeli se bodo podražili za 5 do 10 dolarjev (4,60 do 9,20 evra). Podjetje je obenem potrdilo, da priljubljeni modeli, kot so Air Force 1, otroški izdelki ter celotna linija blagovne znamke Jordan, za zdaj ostajajo pri trenutnih cenah.
V uradni obrazložitvi podražitev je podjetje navedlo “sezonsko načrtovanje cenovne politike”, a številni analitiki v ozadju vidijo bolj neposreden razlog – nedavne spremembe trgovinske politike ZDA. Administracija predsednika Donalda Trumpa je namreč uvedla nove carine, ki vključujejo 25- do 50-odstotne dajatve na vrsto izdelkov, med njimi tudi obutev in tekstil. Posebej občutljivo je dejstvo, da skoraj polovica Nikejeve obutve prihaja iz Vietnama, ki je z novimi carinami močno prizadet. Uvoz športne obutve iz te države je zdaj obremenjen z 46-odstotno carino, kar pomembno vpliva na stroške dobavne verige.
“Če bo Nike želel ohraniti svojo dobičkonosnost, bo moral dodatne stroške prenesti na potrošnike,” je za ameriško televizijo CNBC povedal analitik investicijske banke BTIG Camilo Lyon. Po njegovih ocenah bi lahko nove carine pomenile 10- do 12-odstotno zvišanje maloprodajnih cen za izdelke, proizvedene v Vietnamu. Tako bi se na primer model Air Jordan 1 High, ki zdaj stane 180 dolarjev (165,60 evra), lahko podražil na 198 dolarjev (182,15 evra).
V iskanju novih priložnosti za povečanje spletne prisotnosti
Nike pa je v luči spreminjajočih se razmer v prodajni strategiji sprejel še eno pomembno odločitev – po šestih letih se vrača na spletno platformo Amazon v ZDA. Leta 2019 je Nike prekinil sodelovanje z Amazonom in se usmeril v neposredno prodajo prek lastnih kanalov. Zdaj pa podjetje išče nove priložnosti za povečanje spletne prisotnosti in učinkovitost distribucije.

Nike je v zadnjih letih vlagal milijarde v neposredne prodajne kanale in digitalno transformacijo, vendar je konkurenca, zlasti Adidas in novejši igralci, kot je Hoka, pridobivala tržni delež. Vračanje na Amazon je tako eden od ukrepov, s katerim želi podjetje ohraniti vodilni položaj na globalnem trgu športne opreme.
Preberite več:
Tržni analitiki ocenjujejo, da bo kombinacija višjih carin, sprememb v distribuciji in cenovnih prilagoditev pomembno vplivala na prihodnjo poslovno dinamiko podjetja, hkrati pa bodo odziv potrošnikov in konkurence ključna dejavnika za nadaljnje korake Nikeja na ameriškem in globalnem trgu.