Nike je napovedal, da bo zmanjšal proizvodnjo za ameriški trg na Kitajskem, da bi ublažil vpliv visokih carin, ki jih je ZDA uvedla na uvoz iz Kitajske. Ta poteza sledi napovedi, da bodo carine podjetju povzročile dodatne stroške v višini približno milijarde dolarjev, kar je eden največjih izzivov v zadnjem obdobju za proizvajalce športne opreme.
Po besedah finančnega direktorja Matthewja Friedna trenutno približno 16 odstotkov Nikejevih čevljev, uvoženih v ZDA, prihaja iz Kitajske. Podjetje si prizadeva to številko zmanjšati na “enomestne odstotke” do konca maja 2026, tako da bo proizvodnjo prerazporedilo v druge države.
Nike bo optimiziral svojo dobavno verigo, da bi ublažil dodatne stroške, ki jih povzročajo carine. Poleg tega podjetje razmišlja o znižanju stroškov poslovanja in je že zvišalo cene nekaterih izdelkov v ZDA, da bi delno pokrilo dodatne stroške.
Rast v tekaški kategoriji in izboljšanje rezultatov
Kljub izzivom na Kitajskem je Nike v zadnjem četrtletju zabeležil manjši padec prihodkov, kot so pričakovali analitiki. Prihodki so upadli za 12 odstotkov na 11,1 milijarde dolarjev, kar je bolje od predvidenih 14,9-odstotnega padca.

Pod vodstvom novega izvršnega direktorja Elliotta Hilla se Nike osredotoča na inovacije in trženje športnih izdelkov, kar se kaže v rasti tekaške linije čevljev, kot sta Pegasus in Vomero. Tekaška kategorija se je po več četrtletjih upada vrnila k rasti, kar pomaga nadomestiti izgube v klasičnih linijah, kot je Air Force 1.
Nike je v zadnjem obdobju povečal tudi marketinške izdatke za 15 odstotkov. Med drugim je organiziral dogodek, na katerem je njegova sponzorirana kenijska atletinja Faith Kipyegon poskušala preteči miljo v manj kot štirih minutah.
Kitajska ostaja izziv
Kljub pozitivnim trendom na drugih trgih ostaja Kitajska izziv zaradi počasnejše gospodarske rasti in večje konkurence. Nike pričakuje, da bo okrevanje na tem trgu trajalo dlje časa.
Strategija zmanjševanja odvisnosti od kitajske proizvodnje za ameriški trg je odgovor na trgovinske napetosti in carinske ovire, ki vplivajo na stroške in konkurenčnost. Hkrati pa vlaganja v inovacije in trženje športnih izdelkov pomagajo podjetju ohranjati tržni delež in izboljševati finančne rezultate v zahtevnem okolju.