Ryanair nasprotuje nizu ponavljajočih se viralnih objav, ki trdijo, da bo skupaj z drugimi nizkocenovnimi prevozniki kmalu uvedel stoječe sedeže. Objave so lažne, trdi irska letalska družba.
V zadnjem desetletju so nizkocenovna potovanja močno porasla in težko se je spomniti cenejše opcije, kot je Ryanair. Družba je znana po tem, da nudi lete, ki lahko stanejo tudi manj kot deset evrov. Nedavne viralne objave pa zatrjujejo, da bodo v ponudbi irskega prevoznika kmalu še cenejši “stoječi sedeži”. Ti naj bi spominjali na kolesarske sedeže z naslonjalom, na katere bi se potniki bolj naslanjali kot sedeli.
Potniki bi bili v polsedečem položaju, naslanjali pa bi se na oblazinjen ozek sedež z visokim naslonjalom. Dodatno varnost bi zagotovili pasovi, s katerimi bi se potniki zapeli za vzlet, pristanek ali v primeru turbulence, ter drogovi ob sedežih.
Čeprav koncepta stoječih sedežev ni potrdila še nobena letalska družba, bi ta lahko bil izvedljiv za zelo kratke lete. Tovrstni sedeži, ki so jih zasnovali pri Aviointeriors, so že prestali preliminarne varnostne preizkuse, in naj bi zagotavljali varen pristanek v sili ter izpolnjevali pogoje regulatorjev v primeru nujne evakuacije. Uspešno opravljeni preizkusi s strogo varnostnega vidika kažejo, da stoječi sedeži dosegajo rigorozne standarde agencij, kot je EASA (Evropska agencija za varnost v letalstvu).
Ovira je v prvi vrsti torej vprašanje udobja potnikov. Tudi v primeru kratkih letov polsedeči položaj sproža skrbi glede neudobja, utrujenosti ter težav s prekrvavitvijo. Letalske družbe se že soočajo z očitki krčenja prostora med sedeži in gneče. Rezultati anket kažejo, da bi ozka skupina ultra varčnih potnikov morda sprejela stoječe sedeže v primeru izredno nizkih cen, širša javnost pa ne. Slednje bi znalo ogroziti komercialni uspeh prevoznikov.
Preberite več:
Več platform, ki se osredotoča na potovanja, in objav na socialnih omrežjih je trdilo, da bo za Ryanair stoječe sedeže priskrbel proizvajalec Aviointeriors. Objave so navajale, da naj bi bili ti sedeži v ponudbi od leta 2026. Podjetje je za Euronews izjavilo, da “tega ne načrtujejo”.
Šlo naj bi za konceptualni prototip iz leta 2012, ki ni del uradne ponudbe. Vseeno se viralne trditve skladajo s preteklimi izjavami izvršnega direktorja Ryanaira, Michaela O’Learyja, ki je znan po nekonvencionalnih varčevalnih idejah.