Ko gre za električne avtomobile, se že dolgo govori o rivalstvu dveh največjih “sil” na svetu – Američanov, ki so imeli dober zgodnji začetek s tovarno Tesla (ki se zdaj sooča z upadom prodaje iz povsem drugih, ideoloških razlogov), in kitajskih podjetij, ki so kapitalizirala svoje znanje s področja visokih tehnologij in ga usmerila v področje e-vozil (novi rek veli, da so e-avtomobili bolj podobni mobilnim telefonom kot klasičnim avtomobilom).
Evropa in Japonska, dva največja tradicionalna avtomobilska trga in proizvodni velesili, sta zaostajali. Nato je Japonska, ki je prisegala na vodikovo in hibridno prihodnost, nenadoma vstopila na trg e-vozil s SUV modelom Toyota BZ3X, ki je bil na kitajskem trgu dostopen po ceni le 14.000 evrov!
Zanimanje je bilo, milo rečeno, ogromno. Samo v prvih 60 minutah je prispelo več kot 10.000 naročil, zaradi česar se je strežnik preprosto sesul.
Avto sploh ni majhen, kot bi lahko zmotno sklepali na podlagi cene – dolg je kar 4,6 metra, širok 1,85 in visok 1,60 metra, kar pomeni, da bi se podoben model katere druge znamke v Evropi prodajal po ceni od najmanj 40.000 do 50.000 evrov.
Medosna razdalja je 2.765 mm, na voljo pa je v treh različicah. Najcenejša ima seveda najnižjo zmogljivost z baterijo kapacitete 50 kW, ki omogoča 430 km dosega, vendar so na voljo tudi različice z baterijo 58 kW (520 km dosega) in 68 kW (610 km dosega).
Najmočnejša različica pa ni draga – cena tega vozila znaša 20.250 evrov, kar je še vedno znatno nižje od cene podobnih modelov drugih podjetij.
Preberite več:
Kako je Toyota uspela lansirati ta model, ali bodo sledili drugi modeli in katere motnje lahko pričakujemo, če bo ta cena vzdržna na vseh trgih, bomo še videli, vendar je kitajski velikan BYD dobil pravo konkurenco. Kdaj bo avto prišel na evropski trg, še ni povsem jasno.