Nov mejnik v svetu tehnologije: Alphabet z rekordnimi četrtletnimi rezultati, Meta pod pričakovanji

Google
Foto: Unsplash

Alphabet in Meta sta v zadnjih letih postala stebra globalne tehnološke industrije, ki skozi razvoj umetne inteligence in digitalnega oglaševanja pomembno oblikujeta prihodnost tehnologije in gospodarstva.

Njuni poslovni rezultati odražajo hitrost prilagajanja spremembam, ki jih prinaša umetna inteligenca, pri čemer Alphabet prvič presega 100-milijardni prag četrtletnih prihodkov, Meta pa kljub nekaterim izzivom ostaja eden od največjih akterjev na področju digitalnih platform.

Alphabet, matično podjetje Googla, je v tretjem četrtletju leta 2025 doseglo zgodovinski mejnik z rekordnimi prihodki, ki so prvič presegli 100 milijard ameriških dolarjev. Prihodki so se povečali za 16 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem prejšnjega leta in so dosegli skupno vrednost 102,3 milijarde dolarjev.

Hkrati je čisti dobiček podjetja narasel za kar 33 odstotkov na 35 milijard dolarjev. Rast je bila predvsem rezultat močne rasti prihodkov z oglaševanjem na Googlu ter hitrega širjenja njihovega poslovanja v oblaku, ki jo dodatno pospešuje razvoj umetne inteligence. Prihodki Googlovega oblaka, segmenta Google Cloud, so zrasli za 34 odstotkov na 15,2 milijarde dolarjev, kar kaže na velikanski potencial tega področja.

Glavni izvršni direktor Alphabeta, Sundar Pichai, je poudaril, da je ta uspeh pomembno vodilo v prihodnjo rast, saj podjetje globalno uvaja funkcije umetne inteligence v iskalnik Google in sodeluje pri razvoju inovativnih modelov umetne inteligence, kot je Gemini, ki ima že več kot 650 milijonov mesečnih aktivnih uporabnikov.

Kljub tem impresivnim številkam je podjetje v istih treh mesecih zabeležilo tudi 1,4 milijarde dolarjev izgube v segmentu razvoja avtonomnih vozil Waymo, ki sicer ostaja pomemben del njihove dolgoročne vizije. Poleg tega jih je Evropska komisija septembra na področju konkurenčnih praks v zvezi z oglaševalsko tehnologijo kaznovala s 3,5 milijarde dolarjev, kar je vplivalo na celoten finančni izid.

Manjši čisti dobiček od pričakovanj

Meta, lastnica družbenih omrežij, kot so Facebook, Instagram, WhatsApp in Messenger, je v istem obdobju dosegla 2,6 milijarde dolarjev čistega dobička, kar je manj od pričakovanj analitikov, saj jih je negativno prizadel učinek nove davčne zakonodaje v višini 16 milijard dolarjev. 

Kljub temu so njihovi prihodki narasli za 26 odstotkov na 51,2 milijarde dolarjev. Podjetje močno vlaga v razvoj umetne inteligence. Stroški za ta segment so v primerjavi z lanskim letom narasli za 32 odstotkov na 30,7 milijarde dolarjev. V letošnjem letu načrtujejo investicije do 72 milijard dolarjev.

Segment Meta Family of Apps, ki vključuje vse omenjene družbene platforme, je dosegel 3,54 milijarde dnevnih aktivnih uporabnikov v tretjem četrtletju, kar je 8 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Pomemben korak je uvedba klepetalnih robotov z umetno inteligenco, ki uporabnikom omogočajo bolj interaktivno izkušnjo na Facebooku in Instagramu. 

Prav tako je Meta predstavila nove pametna očala Meta Ray-Ban Display, ki vključujejo zaslone za prikaz sporočil, fotografij in drugih vsebin, in jih Mark Zuckerberg vidi kot prihodnjo veliko računalniško platformo, ki bi lahko celo nadomestila pametne telefone.

Poudarek obeh podjetij je na razvoju in implementaciji umetne inteligence za prihodnji uspeh in inovacije. Alphabet in Meta si prizadevata za širjenje tehnologij, ki bodo pomembno vplivale na vse vidike računalništva, od iskanja do socialnih interakcij in naprav.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji