Danes je v novomeški tovarni Revoz potekala slovenska predstavitev novega električnega modela Twingo. Po svetovni predstavitvi v Parizu pretekli teden se je danes projekt razjasnil tudi v Sloveniji – proizvodnja bo v polnem obsegu zagnana v začetku leta 2026, država pa bo za podporo temu projektu prispevala okoli 28 milijonov evrov.
Kot je na predstavitvi povedal predsednik uprave Revoza, Jože Bele, je od trenutka potrditve projekta do proizvodnje novega električnega Twinga minilo neverjetno malo časa. Avtomobil bodo izdelovali izključno v Novem mestu, v proizvodnjo pa bodo zaradi tega projekta letos zaposlili dodatnih 250 ljudi. Po njegovih besedah bosta poleg Twinga v Revozu na tekočem traku nastajala še dva električna modela iz razreda A znamke Dacia in Nissan, čeprav datum začetka proizvodnje za ta dva modela še ni znan.
Tudi po podatkih tovarne bodo novi Twingo (model Twingo E-Tech) izdelovali na platformi, posebej namenjeni električnim mestnim avtomobilom. V Revozu bo to korak naprej v smislu digitalizacije, avtomatizacije in prizadevanj za nizkoogljično proizvodnjo.
Podpora države in gospodarski učinki
Država je v projekt vložila znaten znesek – približno 28 milijonov evrov subvencije oziroma finančne podpore za Revozovo tovarno. Čeprav so nekateri govorili tudi o podpori do 40 milijonov evrov.
Takšna podpora pomeni, da Slovenija želi ohraniti in razvijati avtomobilsko industrijo ter preiti na mobilnost prihodnosti. To pa ni pomembno le za tovarno in regijo, temveč za celotno slovensko gospodarstvo: delovna mesta, razvoj tehnologije, znanje in izvoz.
Za lokalno skupnost in širšo regijo pomeni projekt tudi stabilnost proizvodnje in novih priložnosti. Revoz namreč že vrsto let proizvaja za skupino Renault Group in je eden pomembnejših slovenskih izvoznikov.
Kaj vemo o samem avtomobilu?
Model Twingo E-Tech bo dolg približno 3,79 metra in bo namenjen mestnim vožnjam. Doseg naj bi znašal okoli 263 kilometrov z enim polnjenjem – dovolj za večino mestnih in primestnih voženj. Na voljo bo v štirih barvah: rdeči, zeleni, rumeni in črni.

V osnovni različici naj bi cena znašala manj kot 20.000 evrov, kar bi ga uvrstilo med bolj dostopne električne avtomobile za širši krog uporabnikov.
Razvoj po meri časa
Ta projekt kaže, kako avtomobilska industrija v Sloveniji ni več le montaža klasičnih modelov, temveč del prenove in preusmeritve v električno mobilnost. Z voznim parkom, ki se postopoma preoblikuje, je ključno, da so proizvajalci in dobavitelji pripravljeni na nove standarde, manj ogljika, več digitalnih komponent in prilagodljivost trgu.
Revoz že proizvaja različne modele, a je ta novi projekt prelomnica – tako z vidika tehnologije kot tudi z vidika strateškega položaja v skupini.
Za Slovenijo je to jasen signal: znamo pritegniti velike investicije in dobiti proizvodnjo pomembnih avtomobilskih modelov. Za Novo mesto in okolico pomeni več delovnih mest, ohranitev industrijske dejavnosti in razvoj znanja. Za kupce pomeni dostopnejši električni avto, ki bo nastal v njihovi bližini.
Projekt podpira tudi okoljske cilje – električni mestni avtomobil zmanjšuje lokalne emisije in prispeva k trajnostni mobilnosti. Poleg tega bo projekt prispeval k modernizaciji tovarne in njenemu prehodu na proizvodnjo vozil prihodnosti.
Za oba: proizvajalca in državo, bo ključna izvedba – da se proizvodnja zažene pravočasno, da se dosežejo predvidene številke in da bo avto ustrezal potrebam uporabnikov. Vsekakor se zdi, da je Slovenija s sodelovanjem države in partnerstvom med industrijo – na pravi poti.
Preberite več:
Novi Renault Twingo E-Tech, katerega proizvodnja bo stekla v začetku leta 2026 v Revozu je več kot le nov avtomobil. Predstavlja strateški premik: v proizvodnji, mobilnosti, industriji in regiji.









