Novi vagoni in lokomotive za sodobnejši potniški promet

slovenske železnice, vlak, prevoz, javni potniški promet
Foto: Unsplash

Slovenske železnice nadaljujejo eno največjih posodobitev potniškega prometa v zadnjih desetletjih. S podpisom pogodbe za nakup 20 novih potniških vagonov in štirih večsistemskih električnih lokomotiv se vozni park ne pomlajuje zgolj tehnično, temveč tudi vsebinsko – z jasnim ciljem izboljšati kakovost potovanja, povečati dostopnost in okrepiti vlogo Slovenije na evropskem železniškem zemljevidu.

Vrednost posla znaša okoli 97 milijonov evrov, od tega bo skoraj polovico, natančneje 44 milijonov evrov, prispevalo ministrstvo za okolje, podnebje in energijo iz sklada za podnebne spremembe. Gre za naložbo, ki presega zgolj nakup nove opreme in se umešča v širši okvir prehoda v bolj trajnostne oblike mobilnosti.

Sodoben, udoben in dostopen javni prevoz

Direktor SŽ  Potniški promet Miha Butara ob tem poudarja, da gre za pomemben korak v tako imenovani četrti fazi razvoja potniškega prometa. Po njegovih besedah želijo Slovenske železnice v prihodnjih treh do štirih letih postati ena ključnih prestopnih točk med jugovzhodno ter zahodno in severno Evropo.

Novi potniški vagoni bodo nizkopodni, sodobno zasnovani in bistveno udobnejši od obstoječih. To pomeni lažji dostop za gibalno ovirane osebe, starejše in družine z otroki, pa tudi bolj prijetno izkušnjo za vse ostale potnike. S tem se postopno zaključuje obdobje, ko je bil velik del voznega parka zastarel in pogosto neprimeren za današnje standarde potovanja.

Pomembno je tudi, da se ob tem zaključuje prevzem zadnjih od skupaj 72 Stadlerjevih vlakov, ki so v zadnjih letih že opazno spremenili podobo slovenskih železnic. Novi vagoni in lokomotive tako niso osamljen projekt, temveč nadaljevanje že začrtane poti.

Lokomotive brez meja in z višjo hitrostjo

Posebno težo ima nakup štirih interoperabilnih električnih lokomotiv Siemens Vectron, namenjenih predvsem mednarodnemu potniškemu prometu. Gre za večsistemske lokomotive, opremljene z najnovejšim varnostnim sistemom ETCS, ki omogoča vožnjo brez menjave lokomotive na mejnih postajah.

Lokomotive bodo lahko vozile v kar osmih državah: Sloveniji, Avstriji, Hrvaški, Madžarski, Srbiji, Nemčiji, Češki in Italiji do Trsta. Najvišja hitrost bo dosegala 200 kilometrov na uro, kar odpira možnosti za hitrejše in konkurenčnejše povezave z večjimi evropskimi mesti.

Takšna interoperabilnost pomeni manj zamud, manj zapletov na mejah in bolj tekoče potovanje, kar je ključno, če želi železnica postati resna alternativa avtomobilskemu in letalskemu prometu na srednjih razdaljah.

Socialno vprašanje javnega prometa

Minister za okolje, podnebje in energijo Bojan Kumer ob tem izpostavlja širši pomen naložbe. Po njegovih besedah novi vlaki ne pomenijo le boljše storitve, temveč tudi orodje za zmanjševanje tako imenovane mobilnostne revščine – torej položaja, ko ljudje zaradi slabih prometnih povezav težje dostopajo do dela, šol ali storitev.

Slovenija je bila dolgo časa pri dnu Evropske unije po številu prevoženih kilometrov v javnem potniškem prometu. Trend se po Kumrovih besedah končno obrača navzgor, čeprav priznava, da je pred državo še veliko dela. Poleg voznega parka so nujne tudi izboljšave infrastrukture, zakonodaje in organizacije prometa.

Sodelovanje in izvoz znanja

Direktor Siemens Mobility Slovenija Aleš Napast poudarja, da njihovo podjetje s Slovenskimi železnicami sodeluje že več kot 25 let. Novi projekt vidi kot nadaljevanje dolgoletnega partnerstva, ki temelji na prenosu znanja, tehnologije in prilagoditvi evropskim standardom.

Na drugi strani je izvršni direktor skupine Magyar Vagon László Ludvig izpostavil, da gre tudi za pomemben izvozni projekt. Novi potniški vagoni IC+ so razviti v regiji in bodo pripomogli k večji prepoznavnosti podjetja na mednarodnem trgu. Slovenija tako ne nastopa le kot kupec, temveč tudi kot del širše zgodbe evropske železniške industrije.

Dobava novih lokomotiv je predvidena med aprilom in majem 2027, medtem ko bodo potniški vagoni v Slovenijo prispeli med junijem in oktobrom 2028. Do takrat pa Slovenske železnice že napovedujejo nadaljnje naložbe, saj nej bi v prihodnjih letih  kupili še od 40 do 45 novih vlakov.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji