Obseg maloprodaje marca rahlo upadel tako v evroobmočju kot v EU

Retail rack
Največja letna rast v Luksemburgu, največji padec v Italiji, Foto: Pixabay

Sezonsko prilagojen obseg maloprodaje se je marca v primerjavi s prejšnjim mesecem zmanjšal za 0,1 odstotka tako v evroobmočju kot v Evropski uniji, kažejo prve ocene Eurostata – evropskega statističnega urada.

Februarja letos se je obseg maloprodaje v evroobmočju povečal za 0,2 odstotka, v EU pa je ostal stabilen.

Koledarsko prilagojen indeks maloprodaje se je od marca 2024 do marca 2025 povečal za 1,5 odstotka v evroobmočju in za 1,4 odstotka v EU.

V evroobmočju se je marca v primerjavi s februarjem obseg maloprodaje za hrano, pijačo in tobak zmanjšal za 0,1 odstotka, za neprehrambene izdelke (brez goriva za avtomobile) za 0,1 odstotka, medtem ko se je za avtomobilsko gorivo v specializiranih prodajalnah povečal za 0,4 odstotka.

V EU se je obseg maloprodaje za hrano, pijačo in tobak zmanjšal za 0,4 odstotka, za neprehrambene izdelke (brez goriva za avtomobile) se je povečal za 0,1 odstotka in za avtomobilsko gorivo v specializiranih prodajalnah za 0,4 odstotka.

Med državami članicami, za katere so na voljo podatki, je bil največji mesečni padec skupnega obsega maloprodaje zabeležen v Sloveniji (–2,0 odstotka), Estoniji (–1,3) in Slovaški (–0,9 odstotka). Največjo rast so imele Malta (+2,0 odstotka), Belgija in Hrvaška (obe +1,4) ter Bolgarija (+1,1 odstotka).

Med državami članicami, za katere so na voljo podatki, je bil največji letni porast skupnega obsega maloprodaje zabeležen v Luksemburgu (+9,4 odstotka), Bolgariji (+5,4) in Cipru (+5,0 odstotka). Največji letni padec so doživele Slovaška (–2,9 odstotka), Poljska (–1,8) in Italija (–1,4 odstotka).

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji