Raziskava platforme Ankorstore razkriva, da se je med letoma 2024 in 2025 zaprlo 8 odstotkov samostojnih trgovin v Franciji. Trgovci se soočajo s politično nestabilnostjo, upadom kupne moči in naraščajočimi stroški, medtem ko bližajoči prazniki predstavljajo najpomembnejše obdobje v letu.
“Med letoma 2024 in 2025 je 8 odstotkov samostojnih trgovin v Franciji propadlo in se zaprlo,” je opozoril Nicolas d’Audiffret, direktor in soustanovitelj platforme Ankorstore, v pogovoru za več francoskih medijev. “Naša raziskava še enkrat kaže, kako težko obdobje prestajajo samostojni trgovci. Mnogi so danes oslabljeni zaradi nestabilnega gospodarskega, političnega in upravnega okolja.”
Po podatkih tretje letne raziskave Ankorstore, izvedene med 500 trgovci in več kot 2000 Francozi, kar 64 odstotkov lastnikov trgovin ocenjuje svojo situacijo kot “napeto” ali “težko”, kar je 4 odstotne točke več kot leta 2024, poroča Comarketing-News. Inflacija ostaja glavna težava: 81 odstotkov trgovcev pravi, da še vedno enako vpliva na njihovo poslovanje.
Raziskava kaže, da 59 odstotkov trgovcev opaža množitev zaprtij trgovin v mestnih središčih, v primerjavi s 56 odstotki leta 2024 in 46 odstotki leta 2023, poroča portal Offrir International. Da bi nadoknadili rast stroškov, je polovica trgovcev leta 2024 zvišala cene, 37 odstotkov pa jih to namerava storiti tudi leta 2025.
Politična nestabilnost dodatno pritiska na sektor. Več kot 60 odstotkov trgovcev je izjavilo, da je razpustitev narodne skupščine junija 2024 in obdobje nestabilnosti, ki je sledilo, vplivalo na njihovo gospodarsko zdravje, od tega 20 odstotkov močno.
Kljub težavam trgovci ostajajo zmerno optimistični pred prazniki, ki za 80 odstotkov predstavljajo največji vrh aktivnosti v letu. Devetdeset odstotkov jih je začelo priprave že oktobra, 60 odstotkov pa je zaloge nabavilo pred septembrom. Prilagajajo se s previdnim pristopom: 46 odstotkov daje prednost izdelkom, ki so se že izkazali, 30 odstotkov pa omejuje zaloge za zmanjšanje finančnih tveganj.
Na strani potrošnikov Francozi za letošnji božič načrtujejo povprečno porabo 470 evrov, kar je 7,5 odstotka manj kot leta 2024 in 11 odstotkov manj kot leta 2023. Mladi odrasli med 25 in 34 leti ostajajo z 524 evri najbolj radodarni.
D’Audiffret poziva odločevalce k ukrepanju: “Nujno je, da se javni organi v celoti zavedajo te resničnosti in ukrepajo: poenostavitev, finančna podpora, dolgoročna stabilnost. Prihodnost samostojne trgovine in naših ozemelj je od tega odvisna. Te trgovine utelešajo vitalnost naših mestnih središč, raznolikost gospodarstva in družbeno povezanost v vsakdanjem življenju.”













