Zaupanje ameriških malih podjetij je marca tretji mesec zapored upadlo in izničilo naklonjenost, pridobljeno po zmagi ameriškega predsednika Donalda Trumpa na novembrskih volitvah. Padec je sledil kljub začetnemu optimizmu glede pričakovanih davčnih olajšav in deregulacije, kot glavni razlog pa se navaja vse večja zaskrbljenost nad ameriško trgovinsko politiko.
Nacionalna federacija neodvisnih podjetij (NFIB) je v torek objavila, da je indeks optimizma malih podjetij padel za 3,3 točke na 97,4, kar je pod povprečjem zadnjih 51 let in predstavlja največji padec od junija 2022. Podoben padec je bil zabeležen tudi v drugih anketah, ki merijo zaupanje potrošnikov in podjetij, poroča Reuters.
“Uvedba novih političnih prioritet je v zadnjih nekaj mesecih povečala negotovost med malimi podjetniki. Lastniki so zmanjšali pričakovanja glede rasti prodaje, da bi ocenili, kako bodo spremembe vplivale na njihovo poslovanje,” je dejal glavni ekonomist NFIB, Bill Dunkelberg.
Čeprav je indeks negotovosti NFIB padel za osem točk na 96, je še vedno nad zgodovinskim povprečjem. Število lastnikov, ki pričakujejo izboljšanje poslovnih pogojev, je padlo za 16 točk, na le 21 odstotkov, kar je najnižje od oktobra in največji padec po decembru 2020. Neto delež podjetij, ki pričakujejo rast prodaje v naslednjih treh mesecih, je padel na tri odstotke, najnižje od obdobja pred predsedniškimi volitvami.
Pomembno je poudariti, da je bila anketa izvedena pred Trumpovo najavo novih visokih carin 2. aprila, ki so bile precej strožje, kot se je pričakovalo. Te ukrepe so spremljali padci na svetovnih borzah, saj obstaja bojazen, da bi spremembe v svetovnem trgovinskem sistemu lahko povzročile recesijo tudi v ZDA.
Predsednik Federalnih rezerv Jerome Powell je prejšnji teden opozoril, da lahko carine hkrati povzročijo inflacijo in upočasnitev rasti. “Učinek novih carin še ni v celoti občuten,” piše v poročilu NFIB.
Preberite več:
Delež podjetij, ki so zvišala cene, je padel za šest točk na 26 odstotkov. Delež tistih, ki nameravajo zvišati cene v naslednjih treh mesecih, je zrasel na 30 odstotkov, kar je največ v zadnjem letu. Približno 12 odstotkov podjetij načrtuje zaposlovanje v naslednjih treh mesecih, kar je najnižji delež v zadnjih enajstih mesecih.