Sladkogorska tovarna higienskega papirja je leto 2024 zaključila z izjemnim poslovnim uspehom. Skoraj 10-odstotna rast prihodkov, ki so dosegli 141,5 milijona evrov, in zvišan čisti dobiček na 4,5 milijona evrov potrjujeta trdno rast in stabilnost podjetja, ki je že vrsto let del slovaške skupine SHP Group.
Leto 2024 je bilo za Palomo izrazito leto optimizacije, inovacij in utrjevanja tržnih položajev. Pod vodstvom novega direktorja Jerneja Tovšaka so dosegli rekordne poslovne rezultate, ki temeljijo na usklajenem timu, strateškem načrtovanju ter izboljšavah procesov. Ključnega pomena pri tem so bile tudi bistveno nižje cene energentov in surovin, kar je omogočilo večjo produktivnost ter optimizacijo stroškov.
Paloma je lani povečala količinsko prodajo za več kot 15 odstotkov, pri čemer je domači trg zabeležil prodajo za dobrih 19 milijonov evrov, medtem ko je izvoz dosegel več kot 122 milijonov evrov. Znižanje prodaje v Sloveniji za nekaj več kot štiri milijone evrov je spremljala rast na največjem izvoznem trgu, Nemčiji, kjer so prihodki dosegli več kot 40 milijonov evrov. Pomembni trgi so še Avstrija, Hrvaška in Nizozemska, kjer je prihodek znašal več kot 10 milijonov evrov.
Paloma d.d.
Sladki Vrh 1, 2214, Sladki Vrh, Slovenija
127.838.506,00 (2023)
331 (2023)
Tri četrtine prodaje dosežejo s trgovskimi znamkami
Prodajna struktura izdelkov je raznolika. Skoraj 88 odstotkov prihodkov prihaja iz prodaje izdelkov, pri čemer večino predstavljajo toaletni papirji. Sledijo brisače s 15 odstotki, robčki z dobrimi desetimi odstotki, pomemben delež pa zavzemajo tudi matični zvitki. Paloma pod svojo lastno blagovno znamko proda približno četrtino proizvodov, ostalo pa pod trgovskimi znamkami. Rast prihodkov je bila spodbudna predvsem zaradi večje količinske prodaje in višjih cen izdelkov.
Pomemben del strategije podjetja predstavlja tudi vlaganje v prihodnost. Paloma je začela gradnjo visokoregalnega skladišča in osredotočena je na razvoj novih, učinkovitih proizvodnih linij. Cilj je povečanje proizvodnje matičnih zvitkov in končnih izdelkov ob hkratnem izboljšanju dobičkonosnosti z operativnimi izboljšavami.
Trenutne razmere na svetovnih trgih surovin in energentov so se po besedah podjetja močno izboljšale, kar omogoča s polno močjo izkoristiti poslovne potenciale. Veliko pozornosti posvečajo tudi kakovosti izdelkov. Nov papirni stroj naj bi prispeval k višji kakovosti papirja, kar bo za Palomo ključno za izboljšanje tržnega deleža v Adria regiji.
Paloma je že od leta 2017 del mednarodne skupine SHP Group, ki je vodilni proizvajalec higienskih papirnatih izdelkov v centralni in jugovzhodni Evropi. Skupina zaposlenim nudi več kot 1800 delovnih mest, lastništvo pa poteka prek Eco Investmenta s sedežem v Pragi.
Preberite več:
Investicije, ki jih skupina izvaja zadnjih nekaj let, obsegajo tudi celovite izboljšave tehnologije, avtomatizacijo skladišč in optimizacijo proizvodnje. Novi avtomatizirani skladiščni sistem v Sladkem Vrhu, velikosti 20.000 kvadratnih metrov, omogoča večjo učinkovitost in sledljivost proizvodov ter nižanje stroškov, kar podjetju prinaša konkurenčno prednost na zahtevnem trgu.