Pepsi zaradi negotovosti na trgu znižuje oceno letnega dobička

Pepsi logo
Trumpova ekonomija in Kennedyjev boj proti strupom v hrani zmanjšujeta dobičke. Foto: Unsplash

Podjetje Pepsi je znižalo napovedi za letošnji dobiček, saj nepredvidljiva ameriška trgovinska politika in slabše razpoloženje potrošnikov zvišujeta stroške in zmanjšujeta povpraševanje po prigrizkih in brezalkoholnih pijačah podjetja, piše Bloomberg.

Lastnik blagovnih znamk Gatorade, Lipton in Quaker zdaj na delnico v letu 2025 pričakuje dobiček, približno enak kot v letu 2024, kar pomeni znižanje v primerjavi s prejšnjo oceno rasti od tri do sedem odstotkov. Podjetje še vedno pričakuje nizko enomestno rast organskih prihodkov, ki izključujejo določene postavke.

S široko ponudbo živil, od kosmičev za zajtrk in sadnih sokov do slanega čipsa in sladkih gaziranih pijač, Pepsi nudi zelo natančen vpogled v finančno stanje potrošnikov v drugem mandatu Donalda Trumpa. Podjetje se hkrati pripravlja na spopad z rastočimi stroški v dobavni verigi, saj nove ameriške carine zvišujejo ceno vhodnih sestavin.

“Ko zremo v prihodnost, pričakujemo večjo volatilnost in negotovost, zlasti v zvezi z razvojem svetovne trgovine,” je dejal glavni izvršni direktor Ramon Laguarta in dodal, da si podjetje prizadeva ublažiti vpliv višjih stroškov, kjerkoli je to mogoče.

Pepsi je v prvem četrtletju zabeležil padec prodaje za 1,8 odstotka, skupno 17,9 milijarde dolarjev. Organska prodaja, ki izključuje učinke valutnih nihanj in prevzemov, je zrasla za 1,2 odstotka. Osnovni dobiček je znašal 1,48 dolarja na delnico, kar je nekoliko pod povprečno oceno analitikov, ki je znašala 1,49 dolarja. Delnice podjetja so na začetku trgovanja v New Yorku padle za 0,9 odstotka. Od začetka leta so do konca trgovanja so v sredo padle za 6,4 odstotka, kar je manj kot padec indeksa S&P 500 v istem obdobju.

Na ključnem severnoameriškem trgu so količine dobavljenega blaga podjetja Pepsi upadle za en odstotek v oddelku za prigrizke Frito-Lay in za tri odstotke pri pijačah. Vodstvo podjetja je v zadnjih mesecih izjavilo, da si prizadeva ponuditi širši cenovni razpon, da bi pritegnilo potrošnike, ki zmanjšujejo izdatke.

V poročilu za stranke ta teden je analitik TD Cowena, Robert Moscow, napovedal, da bo Pepsi “na koncu nadaljeval agresivno promocijsko porabo s poudarkom na slanih prigrizkih”. Pepsi se prav tako sooča z vladnimi prizadevanji za odpravo umetnih barvil v hrani in prepovedjo uporabe zveznih bonov za prehrano (SNAP) za nakup gaziranih pijač in sladkarij.

Minister za zdravje in socialne zadeve Robert F. Kennedy mlajši je ta teden napovedal načrte za postopno ukinitev uporabe vseh sintetičnih barvil na osnovi nafte, kar vpliva na številne izdelke, ki jih proizvaja Pepsi. Kennedy obenem lobira pri guvernerjih zveznih držav, naj se pridružijo njegovi kampanji za omejevanje dostopa do sladkarij in sladkih pijač. Po podatkih RBC Capital skoraj šest odstotkov Pepsi prodaje v ZDA izvira iz nakupov v sklopu programa SNAP.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji