Prodaja novih avtomobilov v Evropski uniji je novembra zabeležila peti zaporedni mesec rasti. Po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) je bilo novembra prvič registriranih 887.491 vozil, kar pomeni 2,1-odstotno rast glede na enak mesec lani. Rastoča prodaja je predvsem posledica močnega zanimanja za električna in priključna hibridna vozila, medtem ko klasični bencinski in dizelski avtomobili še naprej izgubljajo tržni delež.
V EU je novembra število novih bencinskih vozil upadlo za 21,9 odstotka na 206.466, dizelskih pa za 23,2 odstotka na 70.120. Hkrati pa je prodaja baterijskih električnih vozil (BEV) zrasla za 44,1 odstotka na 188.730 vozil, priključnih hibridov (PHEV) za 38,4 odstotka na 91.699 in hibridov za 4,2 odstotka na 301.819. Novih registracij vozil na druga goriva, od gorivnih celic do zemeljskega plina, je bilo 28.677, kar predstavlja 9,5-odstotno rast.
Slovenija sledi evropskemu trendu
Slovenija je novembra prav tako zabeležila rast prodaje novih avtomobilov, čeprav z nekoliko drugačnim vzorcem. Prvič je bilo registriranih 4.861 avtomobilov, kar je 13,5 odstotka več kot novembra 2024. V Sloveniji število bencinskih vozil rahlo upada (-1,4 %), dizelskih pa za 13,2 odstotka. Električna vozila so doživela pravi razcvet, baterijskih električnih avtomobilov je bilo registriranih kar 629, kar predstavlja 112,5-odstotno rast. Priključni hibridi so se povečali za 26,6 odstotka na 138, hibridi pa za 62,9 odstotka na 839 vozil. Število vozil na druga goriva je naraslo za 90,9 odstotka na 42.
V prvih enajstih mesecih leta je bilo v EU registriranih 9,9 milijona novih vozil, kar je 1,4 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Število BEV se je povečalo za 27,6 odstotka na 1,7 milijona, PHEV za 33,1 odstotka na 912.723, hibridov pa za 14,5 odstotka na 3,4 milijona. Vozil na druga goriva je bilo 320.304, kar je 6,7-odstotna rast.
V Sloveniji je bilo od začetka leta do konca novembra registriranih 54.162 novih vozil, kar je 8,8 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Število bencinskih vozil se je povečalo za 0,2 odstotka na 30.688, dizelskih pa zmanjšalo za 8,8 odstotka na 8.337. Električna vozila so se skoraj podvojila na 5.740, priključni hibridi so zrasli za 51,5 odstotka na 1.806, hibridi pa za 37,7 odstotka na 7.154. Vozila z ostalimi gorivi so upadla za 43,6 odstotka na 437.
Električna vozila potiskajo trg naprej
Trendi kažejo, da je rast prodaje novih avtomobilov v EU v veliki meri posledica strmih povečanj registracij električnih vozil. Še posebej močna rast je zaznana v Sloveniji, kjer so subvencije in podpora k prehodu na zeleno mobilnost prispevale k večji kupni moči potrošnikov in večjemu zanimanju za okolju prijazna vozila.
“Elektrifikacija avtomobilskega trga je neizogibna. Cene baterij padajo, tehnologija napreduje, infrastruktura se širi, zato se potrošniki lažje odločajo za nakup električnega vozila,” pojasnjujejo analitiki. Prav trend rasti BEV in PHEV vozil v Sloveniji dokazuje, da država s politiko subvencij in razvojem polnilne infrastrukture uspešno spodbuja zeleno mobilnost.
Primerjava z evropskim kontekstom
Čeprav Slovenija raste hitreje od povprečja EU, so vzorci podobni, saj upadajo bencinska in dizelska vozila, rastejo pa električna in hibridna vozila. V EU se delež električnih vozil približuje 20 odstotkom novih registracij, v Sloveniji pa je ta delež po podatkih za november že okoli 25 odstotkov. To kaže, da Slovenija drži korak z evropskimi trendi in da je pot do električne mobilnosti realna.
Rast električnih vozil prinaša tudi spremembe na strani dobaviteljev, servisne mreže in sekundarnega trga vozil. Čeprav bencinski in dizelski avtomobili še vedno prevladujejo, bo v naslednjih letih njihov tržni delež upadal, kar bo močno vplivalo na delovna mesta v servisih, distribuciji in proizvodnji.
Za prihodnje leto analitiki napovedujejo, da bo trend naraščanja električnih in hibridnih vozil še močnejši, predvsem zaradi višjih okoljevarstvenih standardov, subvencij za nakup električnih vozil in povečane razpoložljivosti modelov različnih segmentov. Slovenija bo tako še naprej sledila evropskemu tempu, zlasti v segmentu električnih vozil, ki so postala glavni motor rasti prodaje.
Preberite več:
Poleg tega bo trajna rast prodaje novih avtomobilov odvisna tudi od cen goriv, razpoložljivosti subvencij in širjenja polnilne infrastrukture, kar je ključno za prehod na brezogljično mobilnost.













