Poskusi spletnih prevarantov v imenu DPD

Kartica in računalnik
Prevarantska sporočila pogosto izgledajo povsem legitimno – toda en klik vas lahko stane vsega. Foto: Pexels

Slovenski uporabniki so v zadnjih mesecih vse pogosteje tarča prevarantov, ki pod krinko dostavne službe DPD pošiljajo zavajajoča sporočila, ponarejene spletne strani in celo objavljajo oglase na družbenih omrežjih. Namen? Kraja osebnih podatkov, bančnih informacij in praznjenje računov. V DPD Slovenija opozarjajo, da ne klikamo na sumljive povezave, ne vpisujemo osebnih podatkov in vedno preverimo vir sporočila.

Prevare, ki ujamejo tudi izkušene uporabnike, zlorabljajo ime znanih dostavnih podjetij in se pojavljajo skoraj vsak dan v novi obliki. Goljufi s pomočjo SMS sporočil, elektronske pošte in oglasov na družbenih omrežjih napeljujejo uporabnike k vnosu podatkov na lažnih spletnih straneh. Te so pogosto skoraj identične uradnim, z enakimi logotipi, barvami in jezikom.

Najpogostejša sporočila opozarjajo na zaplet pri dostavi paketa – uporabnika prosijo, da potrdi naslov ali doplača simboličen znesek za dostavo. V resnici pa povezava vodi na ponarejeno spletno stran, kjer se vpisani podatki uporabijo za zlorabo ali praznjenje računa.

Lažne trgovine in “ekskluzivne ponudbe”, ki izginejo brez sledi

Goljufi pogosto ustvarijo spletne trgovine, ki ponujajo znane blagovne znamke po sumljivo nizkih cenah. Kupce privabijo z oglasi na družbenih omrežjih, po oddaji naročila pa prejmejo napačen ali celo prazen paket. Trgovina nato čez noč izgine, brez možnosti reklamacije, vračila ali stika z “prodajalcem”.

“Prevzem prek DPD” kot vaba

V DPD Slovenija še posebej opozarjajo na novo obliko prevare, ki se širi prek platform, kot sta Bolha ali Facebook Marketplace. Goljuf se predstavi kot kupec in predlaga, da bo prevzem paketa izvedel kurir DPD. Pošlje povezavo do domnevne strani za prejem plačila, ki pa je v resnici lažna.

Prodajalec, ki vpiše podatke, omogoči prevarantu dostop do bančnega računa ali se ujame v past plačila lažne provizije. V DPD poudarjajo, da ne omogočajo prevzemov med fizičnimi osebami, ne sodelujejo v finančnih transakcijah in nikoli ne zahtevajo vpisovanja bančnih podatkov.

5 nasvetov za zaščito pred spletno prevaro

Čeprav so prevare vse bolj sofisticirane, se jim lahko izognemo z nekaj osnovnimi previdnostnimi ukrepi:

  1. Ne klikajte sumljivih povezav – preverite domeno, zaupajte le uradnim spletnim naslovom (npr. dpd.si, dpdgroup.com).
  2. Preverite pošiljatelja – sumljivi e-maili pogosto prihajajo z nenavadnih domen (npr. @dpd-slovenija.mail.ru).
  3. Nikjer ne vpisujte osebnih podatkov brez preverjenega vira.
  4. Uporabite dvostopenjsko avtentikacijo za dostop do bančnih računov in elektronske pošte.
  5. Namestite antivirusno zaščito na računalnike in mobilne naprave.

Kaj storiti, če sumite prevaro?

Če prejmete sumljivo sporočilo, obiščite uradno spletno stran DPD neposredno in nikakor ne prek povezave v sporočilu. V primeru dvoma se obrnite na službo za pomoč uporabnikom prek e-naslova podpora@dpd.si. Poskus prevare lahko prijavite tudi na SI-CERT ali policiji.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji