Poslovna klima v Srbiji padla na raven iz leta 2022

Zadovoljstvo tujih investitorjev s poslovnim okoljem v Srbiji se je letos zmanjšalo. Članice Ameriške gospodarske zbornice (AmCham), ki združuje več kot 270 ameriških, mednarodnih in domačih podjetij, so poslovno klimo ocenile z 2,6 od pet možnih točk. Lani je bila ocena tri, kar je bil najboljši rezultat v trinajstih letih izvajanja raziskave.

Podobno oceno (2,7) so dale tudi mikro in mala podjetja, ki niso članice zbornice. Poslovne rezultate obeh skupin za leto 2025 AmCham primerja z letom 2022. To potrjuje tudi oktobrska napoved Narodne banke Srbije, ki za letos napoveduje 2,1-odstotno rast BDP.

Na padec zadovoljstva je vplivala kombinacija globalnih in lokalnih dejavnikov, pravi Amalija Pavić, namestnica izvršnega direktorja AmCham. Med globalnimi je nepredvidljivost trgovinskih politik, ki vpliva na glavno izvozno tržišče Srbije, torej Evropsko unijo. Med lokalnimi pa družbeno-politična nestabilnost od začetka leta.

Raziskava je bila zaključena pred začetkom veljave sankcij proti NIS in pred negotovostjo glede plinskih dogovorov. Podjetja kot izzive navajajo šibko gospodarsko aktivnost v EU, nezadostno učinkovitost javne uprave in inflacijo. Ta je bila na začetku raziskave 4,7 odstotka, ob njenem koncu pa 2,8 odstotka.

Za prihodnje leto 52 odstotkov članic AmCham pričakuje rast poslovanja. Nove investicije načrtuje 59 odstotkov velikih podjetij. Pri mikro in malih podjetjih je delež precej nižji, le 27 odstotkov.

Izkušnje iz leta 2022 kažejo, da je mogoče tudi z nizke ravni priti do rekordnih rezultatov, kakršne so beležili lani, pravi Stefan Lazarević, predsednik AmCham. Glede na občutljivost srbskega gospodarstva na globalne vplive je treba več pozornosti nameniti domačim dejavnikom.

Pri reformah za dolgoročno rast podjetja že več kot sedem let kot prednostne navajajo zmanjšanje korupcije, krepitev pravne države in učinkovitost sodstva. Siva ekonomija znova postaja pomembna tema, saj podjetja opozarjajo na potrebo po prilagoditvi upravnih zmogljivosti spletnim prodajnim kanalom. Članice AmCham so v Srbijo skupno vložile več kot 14 milijard evrov in zaposlujejo skoraj 120.000 ljudi.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji