Mednarodni poštni promet se je po novih ameriških carinskih pravilih močno zmanjšal, kar ovira dostavo paketov in pošiljk v ZDA. Svetovna poštna zveza (UPU), specializirana agencija Združenih narodov s sedežem v Bernu, je sporočila, da je promet pošiljanja paketov v ZDA po svetu upadel za več kot 80 odstotkov. Kar 88 držav je namreč v celoti ali delno prekinilo poštne storitve v ZDA zaradi sprememb, ki jih je sprožila ameriška administracija.
Konec avgusta je ameriška administracija ukinila tako imenovano oprostitev plačila carin za manjše pošiljke, znano kot pravilo “de minimis”, ki je dovoljevalo pošiljke z vrednostjo do 800 ameriških dolarjev, brez da bi zanje bilo treba plačati dajatve. Sprejeta sprememba prinaša, da so vse pošiljke v ZDA zdaj predmet carin in da so poštni operaterji in transportna podjetja odgovorni za pobiranje teh dajatev.
Svetovna poštna zveza opozarja, da poštni operaterji po celem svetu niso bili dovolj pripravljeni na te spremembe, zaradi česar se je marsikje ustavil ali zmanjšal promet do ZDA. Pošiljke se zdaj obravnavajo veliko bolj strogo, saj je zahtevana ustrezna dokumentacija, kar pa v tako kratkem času še ni bilo učinkovito usklajeno.
Med državami, ki so začasno ustavile pošiljanje paketov v ZDA, so tudi Nemčija, Francija, Italija, Avstralija, Indija in Slovenija.
Posledice in napori poštnih služb
Za številne mala in srednja podjetja, ki so odvisna od čezmejne trgovine in spletnega prodajnega kanala, je pomen tega zastoja ogromen. Prekinitev ali močno omejena dostava pošiljk otežuje dobavo izdelkov, podaljšuje dobavne roke in zvišuje stroške za podjetja in potrošnike.
UPU je napovedala, da razvijajo tehnične rešitve, da bi nemoteno ponovno začeli prometovati paketi v ZDA, in v ta namen zagotavljajo pomoč poštnim operaterjem pri usklajevanju z ameriškimi carinskimi zahtevami.
Slovenski odziv in vpliv na gospodarstvo
Pošta Slovenije je sprejela odločitev o začasni ustavitvi nekaterih pošiljk v ZDA zaradi nejasnosti in nepopolnih informacij glede novih pravil, kar skrbi slovenske izvoznike in spletne prodajalce.
Slovenski sektor e-trgovine se sooča z izzivi zaradi motenj v dobavni verigi, ki lahko vplivajo na zaupanje potrošnikov in povečajo stroške poslovanja. Zato so dialog z mednarodnimi partnerji in usklajevanje priporočeni za čim hitrejšo odpravo nastale situacije.
Pravilo “de minimis” je bilo vzpostavljeno leta 1938 in v zadnjih letih prilagojeno za moderne potrebe, zlasti s povečano spletno trgovino. Ukinitev tega pravila je del širše trgovinske politike ZDA, ki želi zaščititi domače trgovce pred nizkocenovnimi uvozi, čeprav s seboj prinaša resne mednarodne logistične in gospodarske izzive.
Preberite več:
Ker se poštni promet prilagaja novim zahtevam, je ključnega pomena, da se vzpostavijo jasni, pregledni in učinkoviti postopki za pobiranje carin ter da mednarodni tokovi blaga čim prej znova stečejo brez večjih motenj.