Prenova ljubljanske železniške postaje: prvi vlak na novih tirih

Železniška postaja Ljubljana, SŽ
Foto: STA

V središču Ljubljane se obeta velika preobrazba: z današnjim prihodom prvega vlaka po novih tirih je simbolično zaključen prvi del prenove osrednje železniške postaje. S tem se začenja nova faza, saj se dela selijo s severnega na južni del območja, kar bo prineslo večje spremembe za vsakodnevne potnike.

Do konca poletja naj bi postaja zaživela v novi podobi kot sodoben potniški center, ki bo združeval železniški in avtobusni promet ter razširjene storitve.

Kaj prinaša prenova

Projekt nadgradnje postaje v sklopih B in C je ocenjen na skoraj 244 milijonov evrov (z DDV). Gradbeni konzorcij, ki vključuje izvajalce kot so SŽ – Železniško gradbeno podjetje, Kolektor Igin, CGP in GH Holding je že podpisal pogodbo za izvedbo del, ki vključujejo obnovo tirne infrastrukture, dodajanje novih peronov in prilagoditve za dostopnost.

Ko bo prenova dokončana, bo postaja postala moderno multimodalno vozlišče, ne le za vlake, ampak z urejeno povezavo tudi na avtobuse, kar bo občutno izboljšalo pretok ljudi in udobje potnikov. Po ocenah naj bi bila končna izvedba dokončana predvidoma do sredine 2026, avtobusna postaja in preostali deli Potniškega centra pa v letu 2027.

Zakaj je projekt pomemben

Za Slovenijo in predvsem za Ljubljano je ta prenova ena največjih infrastrukturnih investicij v zadnjih letih. Postaja je del evropske TEN‑T infrastrukture, kar pomeni, da z nadgradnjo ne dobivamo le lokalne izboljšave, ampak večjo povezljivost s Evropo, boljše možnosti za hitrejši in trajnostni potniški ter tovorni promet.

Poleg tega bo nova postaja omogočila dvig udobja, saj bo dobila sodobne perone, novo dvorano, lažje bo prestopanje in boljša dostopnost za vse potnike. To je pomembno z vidika mobilnosti, še posebej, ker naj bi po prenovi skozi postajo dnevno lahko peljalo tudi več vlakov. S tem pa se poveča tudi možnost za hitrejše povezave po državi in regiji.

Foto: Ministrstvo za infrastrukturo

Prenova ne pomeni le vizualne osvežitve, gre namreč za strateško nadgradnjo infrastrukture, ki bo dolgoročno vplivala na kakovost javnega prevoza, hitrost potovanj in dostopnost.

Kaj to pomeni za potnike danes

Tisti, ki se že danes vozijo skozi Ljubljano, bodo opazili spremembe. Južni del postaje bo prenovljen, kar bo prineslo nov režim gibanja po peronih, možne začasne prilagoditve, novi podhodi in nadhodi. Potrebno bo malce previdnosti, a po drugi strani lahko že sedaj upamo na bolj udobno, moderno in funkcionalno postajo. 

Seveda prehodi zahtevajo potrpljenje, prenova velikega vozlišča poteka počasi, a cilj je jasen in konec naslednjega leta naj bi Ljubljanski potniški center stal v polni luči.

Prenova osrednje železniške postaje v Ljubljani ni le infrastrukturni projekt, je znak, da Slovenija želi dvigniti nivo potniškega prometa. Z modernim vozliščem, zgrajenim po evropskih standardih in s finančno podporo EU, dobiva Ljubljana srce, ki bo poslušno utripalo za potnike in tovor, domače in tuje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji