Prevozniki grozijo z velikim protestom in zaprtjem cest zaradi neukrepanja vlade

tovornjaki, promet, zastoji
Foto: Unsplash

Slovenski prevozniki so na zboru v Celju poslali jasen signal vladi, da morajo njihovi ključni zahtevki biti izpolnjeni najkasneje do decembra ali marca prihodnjega leta. V nasprotnem primeru so napovedali protest v decembru ter zaprtje pomembnih slovenskih cest marca 2026. Gre za zahteve, ki zajemajo področja zelenega prehoda, digitalizacije, zmanjšanja birokracije in reševanja problemov s kadri.

Na zboru, ki sta ga organizirali sekcija za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) in združenje za promet pri Gospodarski zbornici Slovenije (GZS), je predsednik sekcije za promet pri OZS, Peter Pišek, izpostavil kar 40 težav, od katerih je 18 nujnih za takojšnjo rešitev.

Med glavnimi izzivi je zeleni prehod, ki ga država zahteva od prevoznikov za trajnostni razvoj. Kljub temu se sektor sooča s finančnimi ovirami in tehničnimi težavami pri uvajanju okolju prijaznih vozil. Pišek je zato poudaril potrebo po pripravi strategije prehodnega obdobja in uvedbi finančnih spodbud.

Digitalizacija je prav tako eno ključnih področij, kjer sektor vidi prostor za zmanjšanje administrativnih bremen in povečanje varnosti na cestah. A razvoj je po njegovih besedah prepočasen in brez enotne strategije, še posebej za manjše podjetnike.

Prevozniki opozarjajo tudi na nepotrebne administrativne zahteve, kot je vodenje evidenc o delovnem času voznikov, ki so sicer že zabeleženi v tahografih. Prav tako povzročajo velike težave zastoji na cestah in v Luki Koper, zato predlagajo pospešitev infrastrukturnih projektov in digitalizacijo logističnih orodij.

Kadrovska kriza in predlogi za rešitve

Pričakovana kadrovska kriza dodatno ogroža sektor, saj primanjkuje več tisoč voznikov. Pomembno je poenostaviti in pospešiti postopke za izdajo delovnih dovoljenj tujim voznikom. Pišek je posebej opozoril na zapletenost pridobivanja obrazca A1 za mednarodne prevoze, ki ga številna podjetja težko izpolnijo, zato predlagajo spremembo zakonodaje.

Sektor vidi velik potencial v logistiki zaradi strateške lege Slovenije, vendar zaradi dolgotrajnih in zapletenih postopkov umeščanja logističnih objektov v prostor možnosti za razvoj ostajajo neizkoriščene. Zato zahtevajo poenostavitve postopkov, vzpostavitev zalednih skladišč in varovanih parkirišč.

Med predlogi je tudi sistemska podpora mladim, ki bi jim omogočila opravljanje vozniškega izpita že pri 16 letih na račun države, kar bi lahko povečalo interes za poklic voznika.

Glede obveznega izplačila božičnice, ki jo vlada uvaja, so se prevozniki zavzeli za neobdavčeno dodatek z zgornjo mejo in prehodnim obdobjem petih let, preden bi postala obvezna.

Če vlada do decembra ne bo rešila vsaj štirih ključnih zahtev, prevozniki grozijo s splošnim protestom, marca pa tudi z zaporo pomembnih cest. Tako bi lahko prišlo do začasne ustavitve večjega dela prometa, kar bi imelo resne posledice za gospodarstvo, oskrbovalne verige in mobilnost po Sloveniji.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji