Prodaja luksuznega blaga v upadu, LVMH v prvem četrtletju razočaral

Louis Vuitton backpack
Foto: Unsplash

Prodaja francoskega podjetja LVMH, največjega svetovnega proizvajalca luksuznega blaga, je v prvem četrtletju letošnjega leta padla bolj, kot je bilo pričakovano, kar kaže, da trenutno globalno dogajanje, ki je posledica carin ameriškega predsednika Donalda Trumpa, ne bo brez posledic niti v tem sektorju.

Prodaja poslovne skupine Moda in usnjeni izdelki, kamor sodita blagovni znamki Louis Vuitton in Christian Dior, je na letni ravni padla za pet odstotkov in dosegla 10,1 milijarde evrov.

Uspešnost te poslovne skupine običajno velja za pokazatelja razmer v celotni industriji luksuznega blaga. Analitiki so pričakovali, da bo v prvem četrtletju prodaja zabeležila eno odstotno rast.

LVMH je med evropskimi podjetji po tržni kapitalizaciji v samem vrhu, ki trenutno znaša skoraj 250 milijard evrov.

To je prvo podjetje v tem sektorju, ki je objavilo rezultate za prvo četrtletje po začetku Trumpove trgovinske vojne s preostalim svetom.

Ekonomisti ocenjujejo, da bi lahko trgovinski konflikt med ZDA in Kitajsko, največjima svetovnima trgoma za luksuzno blago, imel dramatične posledice za svetovno gospodarstvo.

Skupna prodaja skupine LVMH je padla za tri odstotke in dosegla 20,3 milijarde evrov, medtem ko so analitiki pričakovali, da bo ostala na enaki ravni kot v enakem obdobju lani.

“V nemirnem geopolitičnem in gospodarskem okolju LVMH na začetku leta ostaja pozoren in samozavesten,” je sporočila skupina.

Povpraševanje na Kitajskem, kjer je v času pandemije vladal zgodovinski prodajni zagon, ostaja zadržano. V Aziji je prodaja v prvem četrtletju padla za 11 odstotkov.

V ZDA je bil padec triodstoten. Tam je bilo močno zaznati devetodstotni upad prodaje v poslovni skupini Vin in žganih pijač.

Analitiki in poslovni voditelji v luksuznem sektorju se bojijo, da bi se lahko – kljub temu da gre za kupce, ki lažje prenašajo rast cen kot manj premožni potrošniki – v trenutnih trgovinskih razmerah zmanjšalo potrošniško zaupanje.

HSBC zdaj pričakuje, da bo prodaja luksuznega blaga ostala približno na enaki ravni kot lani, v nasprotju s prejšnjimi pričakovanji o petodstotni rasti. Analitiki pri Bernsteinu pa menijo, da bo prišlo do dvoodstotnega padca. Prej so prav tako napovedovali petodstotno rast.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji