Varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano Branko Ravnik opozarja na resne posledice prakse prodaje živil pod nabavno ceno in poziva deležnike v verigi, naj se ji pri prodaji svežih prehranskih proizvodov izogibajo. Obenem jih vabi, naj mu sporočijo morebitne zaznane primere tovrstne prodaje.
Prodaja pod nabavno ceno – torej prodaja izdelkov po ceni, nižji od prodajne cene dobavitelja – razvrednoti ceno hrane in daje potrošnikom napačen signal o njeni dejanski vrednosti. Kot opozarja varuh Ravnik, lahko ta praksa sproži pritisk na dobavitelje, da nižajo cene pod stroške proizvodnje, kar dolgoročno vodi v cenovne vojne, zmanjšanje proizvodnje, nižjo kakovost živil in celo pomanjkanje osnovnih živil.
“S tem se spodbuja nezdrava konkurenca, ogroža dolgoročna stabilnost proizvodnje ter uničuje lokalno pridelavo, prirejo in predelavo,” poudarja Ravnik. Posebej občutljivi so sektorji s svežimi živili, kjer so tržna nihanja izrazitejša in je preživetje številnih pridelovalcev neposredno odvisno od sezonskih prodaj.
Papirni letaki pod drobnogledom – poziv k zmanjšanju izdaj
Poleg cenovne problematike varuh izpostavlja tudi okoljsko in tržno vprašanje izdajanja reklamnih katalogov v papirni obliki. Opozarja, da trgovci tedensko pošljejo kar 600.000 izvodov katalogov z akcijsko ponudbo, kar po njegovem mnenju ne prinaša dodane vrednosti za potrošnika, hkrati pa negativno vpliva na okolje.
Preberite več:
Predlaga, da se frekvenca izdaj katalogov zmanjša z enkrat tedensko na vsakih 14 dni. “Zmanjšanje obsega izdaje in pošiljanja letakov bi pomenilo korak k trajnostnemu pristopu in nižjim stroškom, ki bi lahko zmanjšali pritisk na dobavitelje. Potrošniki zaradi tega ne bi bili prikrajšani, konkurenca med trgovci pa ne bi trpela,” meni Ravnik.