Proizvajalci avtomobilov si prizadevajo zadovoljiti rastoče povpraševanje po hibridih z velikim dosegom na Kitajskem

Blue car in Shanghai
Foto: Unsplash

Kitajski proizvajalci avtomobilov, pa tudi njihovi tuji konkurenti, predstavljajo vse bolj napredne hibride z velikim dosegom, da bi zadovoljili rastoče povpraševanje na največjem svetovnem avtomobilskem trgu.

Za razliko od mnogih drugih velikih trgov Kitajska električna vozila (EV) in hibride obravnava kot en sektor “vozil na novo energijo”, kjer se blagovne znamke med seboj potegujejo, da potrošnikom nudijo čim širšo paleto elektrificiranih možnosti z daljšim dosegom.

Na primer: na avtomobilskem salonu v Šanghaju je Geelyjeva znamka Zeekr ta teden predstavila model 9X – velik priključno-hibridni SUV, ki lahko prevozi 400 kilometrov na električni pogon, preden se vključi bencinski motor. Ta doseg je skoraj enak številnim povsem električnim vozilom in precej večji od tipičnih priključnih hibridov v ZDA, Evropi in na drugih trgih.

Kitajski proizvajalci avtomobilov so prav tako razvili uspešno poslovanje na področju tako imenovanih električnih vozil s podaljšanim dosegom (EREV), ki imajo majhne bencinske motorje, ki služijo izključno kot generatorji za povečanje dosega velikih baterij.

Prodaja vozil EREV in priključnih hibridov je lani na Kitajskem rasla hitreje kot prodaja čistih električnih vozil, pri čemer je celoten elektrificirani sektor dosegel približno polovico celotne prodaje novih avtomobilov, kažejo podatki Kitajskega združenja proizvajalcev osebnih vozil.

Prodaja vozil EREV je po poročanju Reutersa zrasla za 79 odstotkov na 1,2 milijona vozil, prodaja priključnih hibridov pa za 76 odstotkov na 3,4 milijona, medtem ko je prodaja EV vozil zrasla za 23 odstotkov na 6,3 milijona enot.

V prvem četrtletju letos so modeli EV sicer beležili hitrejšo rast od obeh vrst hibridov in v kitajskem sektorju vozil na novo energijo še naprej vodijo. Kljub temu hibridni razcvet na Kitajskem in drugod po svetu spodbuja tradicionalne proizvajalce, da v svoje ponudbe vključijo bencinsko-električne modele, četudi so se prej osredotočali izključno na EV.

Kitajski Zeekr, Foto: Wikimedia Commons/Mintzeqlaz 0519

Volkswagen načrtuje novo platformo vozil za modele EV in EREV kot del prizadevanj, da bi obrnil upad prodaje na Kitajskem, kjer imajo vsi tuji proizvajalci težave. Član uprave VW Ralf Brandstaetter je dejal, da je prilagodljivost pogonskih sistemov ključna za prizadevanja nemškega proizvajalca, da “najde svojo prednost”.

Izvršni direktor Mercedesa (Mercedes-Benz) Ola Kaellenius je na sejmu v Šanghaju izjavil, da so hibridi “vsekakor trend na Kitajskem”, in napovedal, da bodo “še dolgo časa sobivali z baterijskimi električnimi vozili”.

Nekateri proizvajalci avtomobilov – najbolj je po tem znana Tesla – zavračajo hibride kot prehodno tehnologijo, ki v resnici zavira nujni hiter prehod na EV za boj proti podnebnim spremembam. To stališče podpirajo tudi številne ameriške in evropske okoljske organizacije.

Tudi nekateri kitajski proizvajalci EV vozil so skeptični glede dolgoročne prihodnosti hibridov, zlasti na Kitajskem, kjer sta država in industrija vzpostavili ogromna polnilna omrežja za EV.

“To preprosto nima smisla,” je dejal William Li, izvršni direktor kitajskega proizvajalca Nia.

Kljub temu številni kitajski proizvajalci skušajo ponuditi kupcem tisto, kar si želijo, sredi cenovne vojne, ki še naprej pritiska na dobičkonosnost. Priključni hibridi jim prav tako omogočajo, da zaobidejo trgovinske ovire v Evropi, njihovem glavnem cilju širitve, kjer so bile uvedene carine na kitajske EV in EREV modele.

Avtosalon v Šanghaju, Foto: Hina/Epa/A.Plavevski

Geelyjeva znamka Lynk & Co je februarja napovedala, da junija načrtuje lansiranje priključno-hibridnega SUV-ja, modela 08, z dosegom 200 km izključno na električni pogon – kar bo najdaljši električni doseg, dostopen v Evropi.

Felix Kuhnert, avtomobilski analitik pri PwC Nemčija, je kitajsko industrijo označil za “tehnološko manj dogmatično” v primerjavi z nekaterimi svetovnimi konkurenti, pri čemer je opazil, da na Kitajskem prevladuje pristop: “Če kupec želi večji doseg v električnem avtu, mu ga je treba omogočiti.”

Ta pristop odraža tudi kitajski proizvajalec Leapmotor, ki je lansiral štiri EREV modele, čeprav njihov izvršni direktor Zhu Jiangming trdi, da tipični dosegi EV okoli 500 km že omogočajo brezskrbno uporabo električnih avtomobilov.

Podjetje vidi modele EREV kot opcijo za potrošnike, ki so pripravljeni plačati več za še večji doseg.

“Mi to vidimo kot možnost za luksuzne avtomobile,” pravi Zhu in navaja, da potrošniki v tem segmentu brez težav plačajo dodatnih 20.000 juanov (približno 2.570 evrov), da bi se znebili strahu pred prazno baterijo.

Po podatkih raziskovalnega podjetja JATO Dynamics so proizvajalci avtomobilov na Kitajskem v letu 2024 lansirali 16 novih EREV modelov in 37 novih priključnih hibridov, v primerjavi z 32 novimi popolnoma električnimi modeli.

Po napovedih, ki jih je pridobil Reuters, eden od velikih proizvajalcev pričakuje, da bodo EREV in priključni hibridi skupaj predstavljali približno 35 odstotkov prodaje na Kitajskem, medtem ko bodo EV predstavljali približno 45 odstotkov.

Sektor je pritegnil tudi naložbe kitajskega baterijskega giganta CATL, ki je oktobra predstavil svojo prvo baterijo, namenjeno posebej vozilom EREV, z dosegom 400 kilometrov. CATL navaja, da se baterija že uporablja v vozilih številnih kitajskih znamk, kot je Li Auto, in da bo vgrajena v skoraj 30 modelov, ki jih proizvajajo industrijski velikani, kot sta Geely in Chery.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji