V Sloveniji je bilo septembra letos prvič registriranih 4.903 osebnih avtomobilov, kar pomeni skoraj desetodstotno rast (9,9%) v primerjavi z enakim obdobjem lani. Rast zaznavamo predvsem na področju električnih vozil, katerih število se je skoraj podvojilo. Podatki Trgovinske zbornice Slovenije razkrivajo tudi, katere znamke in modeli avtomobilov so trenutno med kupci najbolj priljubljeni.
Posebno pozornost v zadnjem obdobju vzbuja porast registracij povsem električnih vozil. Septembra jih je bilo prvič registriranih 742, kar je dvakrat več kot v septembru lani, ko so jih kupci izbrali 364. Ta trend kaže na hitro spreminjanje navad potrošnikov in močnejšo usmerjenost k bolj trajnostnim in okolju prijaznim oblikam mobilnosti.
Prav tako se povečuje število avtomobilov s priključnim hibridnim pogonom, teh je bilo septembra registriranih 181, kar je za 61,6 odstotka več kot septembra 2024. Hibridnih avtomobilov brez možnosti zunanjega polnjenja je bilo 311, kar je prav tako rahlo povečanje oziroma 4,4 odstotka več v primerjavi z lanskim septembrom.
Najbolj priljubljene znamke in modeli
Med znamkami osebnih avtomobilov je največ prodaje zabeležil Volkswagen s 754 vozili. Sledi Škoda s 546 registracijami, Renault s 453, Hyundai s 289 in Toyota s 281 prodanimi avtomobili.
Med najbolj priljubljenimi modeli so Renault Clio z 196 prodanimi enotami, Škoda Octavia (174) in Škoda Kodiaq (114). Ta izbor kaže, da kupci v Sloveniji še vedno dajejo prednost vozilom, ki združujejo priljubljenost, zanesljivost in ugodno razmerje med ceno in kakovostjo.
Septembra so se registracije lahkih gospodarskih vozil nekoliko znižale. Registriranih jih je bilo 565, kar je 1,6 odstotka manj kot septembra 2024. Med znamkami je tudi tukaj na vrhu Volkswagen s 98 registriranimi vozili, sledita Fiat z 84 ter Ford in Renault s po 76. Najbolj prodajani modeli v tem segmentu so bili Fiat Ducato (63) in Volkswagen Caddy (50).
V prvih devetih mesecih letošnjega leta je v Sloveniji skupno prodanih 44.418 osebnih vozil, kar je 8,3 odstotka več kot v istem obdobju lani. Nasprotno pa je bilo prodanih lažjih gospodarskih vozil 5.048, kar predstavlja upad za 18,5 odstotka.
Preberite več:
Med potrošniki še vedno prevladuje povpraševanje po osebnih avtomobilih, medtem ko se zanimanje za lahka gospodarska vozila zmanjšuje. Rast osebnih vozil je še posebej pomembna v kontekstu transformacije slovenskega voznega parka, saj se vedno več kupcev odloča za okolju bolj prijazne alternative.