Spletna trgovina v Evropi in Sloveniji še naprej raste, a hkrati prinaša številne izzive, predvsem na področju logistike in dostave. Po podatkih Maerska in slovenskih raziskav je poletna sezona 2025 zaznamovana z večjim povpraševanjem po spletnih nakupih, kar ustvarja pritisk na dobavne verige in logistične kapacitete.
Evropski trg spletne prodaje je v zadnjih letih doživel izjemno rast, ki se bo po ocenah ohranila tudi letos. V Sloveniji spletna prodaja ostaja pomemben del maloprodaje, pri čemer je rast v letu 2025 ocenjena na približno enako raven kot lani. Vendar pa večje število paketov prinaša tudi izzive, kot so zamude pri dostavi, neuspešni poskusi dostave in višji stroški.
Po podatkih Maerska je v nekaterih državah Evrope do 25% prvih poskusov dostave neuspešnih, kar povzroča dodatne stroške in nezadovoljstvo kupcev.
Slovenska podjetja se na te izzive odzivajo z uvedbo večkanalnih dostavnih točk (PUDO), mikro-skladišč in digitalizacijo logističnih procesov. Prav tako se povečuje uporaba naprednih tehnologij za optimizacijo poti in izboljšanje uporabniške izkušnje.
Spremembe v nakupnih navadah in digitalno oglaševanje
Raziskave Valicona in Ceneje.si kažejo, da se slovenski kupci vse bolj prilagajajo spletnemu nakupovanju, pri čemer so milenijci glavni motor rasti. Mobilni telefoni so postali dominantno orodje za raziskovanje in nakup izdelkov, kar zahteva prilagoditve spletnih trgovin in oglaševalskih strategij.
Digitalno oglaševanje v Sloveniji beleži rast, kar vpliva na povečanje spletnih nakupov, a hkrati zvišuje stroške oglaševanja, ki so za manjše trgovce vse težje obvladljivi. V prihodnjih mesecih se pričakuje stabilizacija cen oglaševanja, kar bi lahko olajšalo poslovanje manjših spletnih trgovin.
Vpliv globalnih igralcev in konkurenca
Na evropskem trgu spletne prodaje so vse bolj prisotni veliki globalni igralci, kot so Amazon, Zalando in TEMU, ki močno vplivajo na konkurenco. Slovenska podjetja se morajo zato osredotočiti na kakovost, lokalne znamke in trajnostne prakse, da ohranijo konkurenčnost.
Napovedi za Slovenijo v letu 2025 ne kažejo večjih presenečenj – rast spletne prodaje bo po ocenah ostala stabilna, s poudarkom na izboljšavah v logistiki, digitalni optimizaciji in prilagajanju potrebam različnih skupin potrošnikov. Ključno bo tudi zmanjševanje zapuščenih košaric z enostavnimi plačilnimi metodami in brezplačno dostavo.
Preberite več:
Slovenska podjetja se bodo morala še naprej prilagajati hitrim spremembam na trgu, izkoristiti nove tehnologije in vlagati v izboljšanje uporabniške izkušnje, da bodo uspešno konkurirala tako doma kot v tujini.