Cene novih avtomobilov v ZDA so aprila narasle, kar nakazuje, da se učinki carin ameriškega predsednika Donalda Trumpa širijo tudi na avtomobilski trg.
Povprečna cena, ki so jo potrošniki plačevali po vključenih popustih in promocijah, se je v primerjavi z marcem zvišala za 2,5 odstotka, kar je več kot dvakrat toliko kot običajno mesečno zvišanje v zadnjih dveh mesecih (1,1 %), poroča Reuters. V zadnjem desetletju je bila večja rast cen le aprila 2020, ko so se med pandemijo zaradi zaprtja tovarn cene zvišale za 2,7 %.
Ameriški proizvajalci avtomobilov se trenutno prilagajajo 25-odstotnim carinam na uvoz vozil iz mnogih držav, vključno z glavnimi trgovinskimi partnerji, kot sta Mehika in Kanada. Kljub temu jih je le malo takoj dvignilo cene. Nekateri, kot so Hyundai, Ford ali Stellantis, so celo predstavili nove promocije, da bi ohranili prodajo.
Pričakovanja kupcev, da bodo carine sčasoma povzročile višje cene, so najverjetneje že sprožila inflacijo določenih modelov, menijo tržni analitiki. Gre za osnovni zakon ponudbe in povpraševanja – ti modeli imajo večje povpraševanje, zato je lokalna cenovna dinamika pri prodajalcih verjetno prispevala k rasti njihovih cen.
Ford že draži
Po drugi strani Ford že zaračunava več za izdelke, proizvedene v Mehiki. Določeni modeli, kot so električni SUV Mustang Mach-E, poltovornjak Maverick in Bronco Sport, bodo po podatkih iz obvestila trgovcem stali celo 2.000 dolarjev (1800 evrov) več.
Dražja so tudi rabljena vozila
Tudi veleprodajne cene rabljenih vozil so aprila zrasle – po indeksu vrednosti rabljenih avtomobilov so se povečale za 4,9 % v primerjavi z enakim obdobjem lani, oziroma za 2,7 % glede na marec.
V Sloveniji in širši regiji Balkana se avtomobilski trg sooča z drugačnimi izzivi. Strožji okoljski predpisi bodo vplivali na cene vozil z višjimi emisijami, saj bodo proizvajalci te stroške prenesli na kupce. Poleg tega se v Sloveniji obeta prihod številnih novih modelov vozil v letu 2025, kar bo še dodatno povečalo konkurenco na trgu in potencialno vplivalo na cene.
Za slovenske kupce to pomeni, da bodo imeli večjo izbiro med novimi in rabljenimi vozili, pri čemer bodo morali upoštevati tudi vpliv okoljskih predpisov na cene. Pričakovati je mogoče, da bodo cene rabljenih vozil, zlasti tistih z višjimi emisijami, pod pritiskom, medtem ko bodo cene novih vozil odvisne od ponudbe, povpraševanja in morebitnih subvencij za okolju prijaznejša vozila.