Kitajski spletni prodajni velikan Shein Group je zvišal cene svojih izdelkov v ZDA, od oblek do kuhinjskega posodja, tik pred začetkom veljavnosti napovedanih carin na pošiljanje majhnih paketov v ZDA. Poteza predstavlja zgodnji znak potencialnega vpliva trgovinske vojne na ameriške potrošnike.
Večina podražitev v ZDA je bila objavljena v petek, z bistveno višjimi maržami v posameznih kategorijah, glede na podatke, ki jih je zbral Bloomberg.
Povprečne cene za 100 najboljših izdelkov v kategoriji lepote in zdravja so se povečale za 51 odstotkov, pri nekaterih artiklih pa so se več kot podvojile.
Za izdelke za dom in kuhinjo ter igrače je bil povprečni skok več kot 30 odstotkov, pri čemer je izstopalo ogromno zvišanje cene 10-delnega seta kuhinjskih brisač za 377 odstotkov. Za ženska oblačila je povečanje znašalo osem odstotkov.
Platforme za spletno trgovino, kot sta Shein in Temu, se soočajo s 120-odstotno carino na številne svoje izdelke zaradi odločitve ameriške vlade, da odpravi izjemo “de minimis” za majhne pakete iz celinske Kitajske in Hongkonga.
Izvozniki so v zadnjih letih uporabljali omenjeno izjemo, ki je omogočala, da je blago v vrednosti pod 800 dolarjev v ZDA vstopilo brez carinjenja. Washington bo prav tako zvišal pristojbino na poštne pošiljke za blago, ki prispe po 2. maju, na 100 dolarjev, po 1. juniju pa še višje.
Preberite več:
Ameriški predsednik Donald Trump je v objavi na družbenih omrežjih dejal, da inflacije “praktično ni”, saj učinek uvedenih carin izniči padec cen energije in živil. A Sheinovo zvišanje cen odraža najnovejša prizadevanja kitajskih spletnih trgovcev, da vsaj del dodatnih stroškov uvoza prenesejo na ameriške potrošnike. Posledice bodo vidne šele na ameriškem trgu.