Šempetrska enota nemškega avtomobilskega dobavitelja po četrtkovi stavki usklajuje kompromis z vodstvom. Po štiriurni stavki v četrtek so predstavniki vodstva šempetrskega Mahleja in sindikata SKEI začeli usklajevati besedilo dogovora. Stavka ostaja zamrznjena. “Dogovor še usklajujemo. Ni še sprejet, ker smo se odločili, da si bomo zaradi nujnih proizvodnih aktivnosti vzeli malo več časa,” je v petek za Primorske novice pojasnil predsednik sindikata SKEI v družbi Dejan Sirk.
Sindikat je pri pogajanjih popustil pri zahtevi po popolni zamrznitvi selitve proizvodnje alternatorjev v Bosno in Hercegovino. Cilj dogovora je zdaj zagotoviti, da šempetrski obrat ne bo na seznamu podjetij, ki jih bo skupina zaradi slabega poslovanja zaprla. Sirk je za Radio Robin pojasnil, da sindikat zahteva tudi, da vodstvo zaradi izgube večjega posla v preteklih treh mesecih ne predvidi dodatnega programa presežnih delavcev ter da podjetje investira v industrijske segmente, ki so stabilnejši od elektrifikacije.
Družba, ki je leta 2014 po prevzemu nekdanje Letrike postala del nemške skupine Mahle, zaposluje v Sloveniji približno 2.000 ljudi. Šempetrska enota z 1.700 zaposlenimi je eden od 16 najpomembnejših razvojno-raziskovalnih centrov celotne skupine in največji izvoznik v goriški regiji. Letni prihodki slovenske družbe presegajo 350 milijonov evrov.
Sindikat je stavko prvič napovedal za 2. december, jo nato dvakrat zamrznil zaradi nadaljevanja pogajanj, 11. decembra pa so delavci za štiri ure ustavili delo. Po besedah Sirka so se pogovori z vodstvom v sredo zvečer zaostrili, po četrtkovi stavki pa sta obe strani ponovno sedli za pogajalsko mizo.
Od prvotno napovedanih 610 odpuščanj v slovenski enoti je bilo do zdaj izvedenih ali napovedanih približno 400, kar predstavlja več kot 8 odstotkov vseh delovnih mest v občini Šempeter-Vrtojba. Načrt predvideva zmanjšanje 340 neposrednih in posrednih delovnih mest ter selitev proizvodnje alternatorjev v BiH in linije e-kompresorjev na Madžarsko.
Skupina Mahle s sedežem v Stuttgartu globalno zaposluje približno 68.000 ljudi in ustvarja skoraj 12 milijard evrov letnih prihodkov. Od sredine leta 2024 do sredine leta 2025 je v Nemčiji odpustila približno 600 delavcev, novembra letos pa je napovedala dodatno zmanjšanje za 1.000 delovnih mest v administraciji in razvoju. Generalni direktor Arnd Franz je za nemške medije dejal, da ne vidi znakov okrevanja evropskega avtomobilskega trga.
Vodstvo družbe utemeljuje ukrepe s šibkim povpraševanjem. “Beležimo upad na vseh trgih, ki jih oskrbujemo: avtomobilskem, pri električnih kolesih, necestnih delovnih strojih in drugod,” je ob napovedi odpuščanj dejal direktor Mahle Electric Drives Slovenija Guntram Haas. Kljub zmanjševanju zaposlenih podjetje napoveduje nadaljnje investicije v proizvodnjo sistemov za električna vozila v Šempetru.









