Letališče Istanbul je postalo prvo evropsko letališče, ki je v okviru rednih operacij uspešno izvedlo sočasni vzlet treh letal s treh vzporednih stez.
Tehnično in logistično zahtevna operacija je bila izvedena 17. aprila in predstavlja novo poglavje v evropskem in svetovnem letalstvu.
Točno ob 11.20 po lokalnem času so tri letala družbe Turkish Airlines vzletela skoraj povsem usklajeno:
Let TK2014, Airbus A321neo, je vzletel s steze 36 proti Kayseriju,
Let TK1957, Airbus A350-900, je vzletel s steze 34L proti Amsterdamu,
Let TK6528, tovorni let Boeing 777F, je vzletel s steze 35L proti Almatiju.
S tem podvigom je Istanbul postal edina lokacija v Evropi, kjer potekajo tovrstni leti, ki se trenutno izvajajo le na nekaj najmodernejših letališčih na svetu, poroča Aero.telegraf.rs. Projekt je podprlo Ministrstvo za promet in infrastrukturo Republike Turčije, njegovo izvedbo pa so pozdravili tudi predstavniki Turkish Airlines in vodstvo letališča.
Minister Abdulkadir Uraloglu je poudaril, da bo ta sistem bistveno prispeval k hitrejšemu pretoku prometa in krepitvi tehničnih zmogljivosti letališča Istanbul, ki že vrsto let velja za eno ključnih vozlišč v svetovnem letalskem prometu.
Troje neodvisnih operacij vzletanja pomeni sočasno uporabo treh vzporednih stez za neodvisne vzlete in/ali pristanke brez medsebojnega vpliva. Sistem zahteva visoko natančnost kontrole letenja, široko fizično ločitev stez in napredne navigacijske tehnologije, kot sta RNAV in ILS CAT III. Tak operativni model trenutno uporablja le nekaj letališč na svetu, med njimi Atlanta in Dallas.
Z uvedbo trojnih vzletov letališče Istanbul povečuje svoje operativne kapacitete s 120 na 148 letalskih operacij na uro. To pomeni krajši čas taksiranja, manj zadrževanja na tleh in učinkovitejšo obravnavo letov. Za Turkish Airlines to pomeni izboljšanje točnosti odhodov, boljšo izrabo flote, manjšo porabo goriva in optimizacijo obratovalnih stroškov.
Dodatno skrajšanje časa, preživetega v fazah taksiranja in čakanja, prispeva tudi k zmanjšanju emisij škodljivih plinov, s čimer se ta inovacija vključuje v širšo strategijo trajnosti globalne letalske industrije.
Preberite več:
Uvedba novega režima vzletanja je zahtevala tudi reorganizacijo sistema kontrole letenja. Nova arhitektura zračnega prostora nad Istanbulom vključuje sektorsko koordinacijo z naprednimi programskimi rešitvami za napoved prometa ter uvedbo avtomatiziranih varnostnih postopkov, ki olajšajo delo kontrolorjev in krepijo varnost.