Slovenija med najuspešnejšimi na evropskem razpisu za nepovratna sredstva v prometu

Drugi tir
Foto: 2DTK

Slovenija je na nedavnem razpisu Evropske komisije v okviru programa Instrument za povezovanje Evrope (Connecting Europe Facility – CEF) dosegla izjemen uspeh. Za deset projektov, med katerimi izstopa gradnja drugega tira železniške proge Divača–Koper, je prejela dobrih 167 milijonov evrov nepovratnih sredstev. Od tega je za projekt drugega tira namenjenih kar 156 milijonov evrov.

Na razpis, ki je potekal od septembra 2024 do januarja 2025, je bilo oddanih 239 ustreznih projektnih prijav iz vse Evrope, med njimi 14 slovenskih. Od tega je bilo odobrenih kar deset, kar predstavlja več kot 70-odstotni uspeh. 

Slovenija je tako med državami članicami med najuspešnejšimi, še posebej na kohezijskem razpisu, kjer je pridobila 170% prvotno predvidene kohezijske ovojnice – najvišji možni znesek, ki ga država lahko izjemoma doseže.

Razpis je namenjen vzpostavitvi in posodobitvi standardov Vseevropskega prometnega omrežja TEN-T, zlasti na železniških, pristaniških in cestnih infrastrukturnih projektih ter multimodalnih transportnih poteh.

Med izbranimi projekti so:

  • Gradnja in opremljanje drugega tira Divača–Koper, vključno z uvedbo sistema ERTMS.
  • Varna in varovana parkirišča v Postojni in Hočah.
  • Digitalizacija železniških upravljalcev in nadgradnja informacijskih sistemov za upravljanje prometa.
  • Razvoj trajnostnih intermodalnih transportnih poti.
  • Implementacija informacijskega sistema eFTI za elektronsko izmenjavo podatkov o tovornem prometu.
  • Uvedba in testiranje digitalne avtomatske spenjače (novega evropskega standarda za spenjanje tovornih vagonov).
  • Nadgradnja lokomotiv z novimi sistemi ETCS.

Ti projekti bodo pomembno prispevali k modernizaciji slovenske prometne infrastrukture in izboljšanju povezljivosti z ostalimi deli Evrope.

Pomen financiranja za Slovenijo

Nepovratna sredstva iz programa CEF omogočajo Sloveniji, da nadaljuje z investicijami v ključne infrastrukturne projekte brez dodatnega bremena za državni proračun. Hkrati krepi konkurenčnost in trajnostni razvoj slovenskega transportnega sistema, kar je ključno za gospodarsko rast in okoljsko odgovornost.

S pridobljenimi sredstvi bo Slovenija lahko pospešila gradnjo in digitalizacijo prometne infrastrukture, kar bo olajšalo prevoz blaga in potnikov, zmanjšalo okoljski odtis in povečalo varnost v prometu. Prav tako bo izboljšalo povezave v regiji in prispevalo k uresničevanju ciljev Evropske zelene pogodbe.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji