V Sloveniji so številne parkirne hiše v mestnih središčih slabe kakovosti, ugotavljajo ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave v svoji nedavni preiskavi. Ocenjevali so jih v Ljubljani, Mariboru, Kopru, Celju in Piranu, pri čemer so ugotovili, da so pogosto pretesne, slabo označene, prikaz prostih parkirnih mest pa nezanesljiv. Poleg tega parkiranje ni poceni, kar dodatno obremenjuje voznike.
Ena večjih težav je slaba označenost dostopa do parkirnih hiš. Vozniki se pogosto srečujejo s problemom, da oznake pridejo prepozno ali so premalo vidne. Posebej slabo je stanje v ljubljanski parkirni hiši Ilirija, kjer so bile ob ocenjevanju table celo na papirju. Prav tako ni zanesljiv prikaz prostih mest, kar ustvarja dodatno zmedo; v eni izmed ljubljanskih hiš so prikazovali, da ni prostih mest, čeprav so bili parkirni prostori dejansko na voljo. Težave so tudi tam, kjer je dovoljen dovoz v parkirne hiše le iz ene smeri, še posebej če je izvoz enosmeren in vodi neposredno na glavno cesto, kar lahko vodi do zapletov in prometnih zastojev.
Za pešce ni povsod ustrezno označenih poti. Samo v eni izmed ocenjenih hiš, Glaziji v Celju, so bile jasno označene prehodne poti in območja za hojo. Drugje so pešci pogosto prisiljeni hoditi po dovoznih poteh in skozi ozke prehode za avtomobile, kar ni najbolj varno.
Pretesna parkirna mesta in cena
Priporočena širina parkirnega mesta je vsaj 230 centimetrov. Večina slovenskih parkirnih hiš te dimenzije ne dosega, zato je parkiranje pogosto tesno in neprijetno. Najmanj široka so mesta v parkirnih hišah City, Fornače, Kapitelj in Glazija. Nasprotno, nekoliko bolj prostorna mesta ponujata parkirni hiši Ilirija in Kongresni trg v Ljubljani.
Parkirnine niso nizke; za eno uro parkiranja je treba odšteti od 1,50 do 2,90 evra, kar marsikoga odvrne od uporabe parkirnih hiš. Najdražja je parkirna hiša pri Piranu, medtem ko je svetla izjema parkirna hiša Belveder v Kopru, kjer je prva ura brezplačna, ob nedeljah pa tudi druga ura. Večina parkirnih hiš ima minimalni plačilni interval eno uro, kar pomeni, da za krajše postanke pogosto ni cenejših možnosti.
Preberite več:
Ocenjevalci so med 16 pregledanimi parkirnimi hišami samo šest ocenili z oceno dobro, ostale pa kot povprečne ali pomanjkljive. To kaže na potrebo po izboljšavah tako v označevanju, načrtovanju parkirnih prostorov kot tudi v cenovni politiki. Parkiranje v mestih je tako za mnoge še vedno izziv, ki zahteva več pozornosti s strani upravljavcev in občin.