Konec preteklega tedna so Slovenske železnice dokončno pridobile vsa potrebna dovoljenja slovenskih in avstrijskih regulatorjev za prevzem preostale polovice družbe Nomago, enega največjih avtobusnih prevoznikov v Sloveniji in regiji.
Tako je generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes potrdil, da so z zaključenim prevzemom naredili pomemben korak, s katerim bodo prihodnje leto načrtovali več kot milijardo evrov prihodkov.
Nomago, ki ima več kot 1100 zaposlenih in flotno številko okrog 700 avtobusov, je lansko leto ustvaril 123 milijonov evrov prihodkov, za letošnje leto pa njegova poslovna napoved znaša več kot 170 milijonov evrov. Z združitvijo obeh podjetij bo Slovenske železnice postala največji ponudnik mobilnosti v regiji in odločno stopila na pot integracije avtobusnega in železniškega prevoza.
SŽ, d.o.o.
Kolodvorska ulica 11, 1000, Ljubljana, Slovenija
53.842.284,00 (2023)
375 (2023)
SŽ kot ponudnik celovitih storitev mobilnosti in logistike
Predhodno so Slovenske železnice maja 2022 kupile polovico družbe Nomago, z oktobrom istega leta pa je dejanski prenos lastništva tudi izveden. Tekom let 2022-2024 je Nomago zabeležil hitro rast, saj je pridobil dodatni dve koncesijski področji, s čimer je povečal prevožene kilometre za 40 odstotkov in tržni delež dvignil s 38 na 45 odstotkov.
Prevzem se ujema s strateškim načrtom Slovenskih železnic, ki želi postati vodilni ponudnik celovitih storitev mobilnosti in logistike v regiji. “Nomago s svojim uspešnim razvojem pomeni veliko dodano vrednost za skupino,” je dodal Mes. Poleg razvoja mobilnosti skupina intenzivno širi tudi logistične storitve, večinoma v sodelovanju s češkim partnerjem EP Logistics International.
Pomemben razlog za prevzem Nomaga je tudi želja po boljši povezavi železniškega in avtobusnega prometa, kjer bo mogoče potnikom ponuditi večjo fleksibilnost. “V primeru zapor na železniški progi bomo lahko zagotovili ustrezne avtobusne povezave kot alternativo,” je pojasnil Mes.
Generalni direktor Nomaga, Miha Tavčar, je izrazil zadovoljstvo ob zaključku procesa, poudaril pa je tudi usklajenost ciljev znotraj skupine: “Veselimo se skupnih izzivov in priložnosti, ki jih prinaša to sodelovanje za izboljšanje mobilnosti v Sloveniji in širši regiji.”
Preberite več:
Letno Slovenske železnice prepeljejo približno 17 milijonov potnikov, Nomago pa okoli 13 milijonov. S povezovanjem in skupnim delom nameravata v prihodnjih letih še okrepiti svojo konkurenčnost in ponudbo storitev na področju javnega prevoza.