Japonski tehnološki velikan Sony je v poslovnem letu, ki se je končalo marca 2025, dosegel rekordni čisti dobiček v višini 1,14 bilijona jenov (približno 7,8 milijarde evrov), kar predstavlja 18-odstotno rast v primerjavi z lanskim letom. K uspehu so največ prispevali oddelki za videoigre, glasbo in filme.
Kljub temu podjetje za tekoče poslovno leto napoveduje 13-odstotni upad dobička na 930 milijard jenov (približno 6,3 milijarde evrov), predvsem zaradi vpliva novih ameriških carin, ki naj bi zmanjšale operativni dobiček za približno 100 milijard jenov.
Uspeh v zabavni industriji
Sonyjeva rast temelji na uspešnosti njegovih zabavnih vsebin. Filmski oddelek je zabeležil uspehe s filmi, kot sta Venom: The Last Dance in Bad Boys: Ride or Die, ter z napovedanimi naslovi, vključno z novimi filmi o Spider-Manu in biografijami o Beatlih. Glasbeni oddelek je prav tako prispeval k rasti z uspešnicami, kot sta SZA-jev SOS Deluxe in Kenshi Yonezujev Lost Corner.
Izzivi konzole PlayStation 5
V zadnjem četrtletju je Sony prodal 2,8 milijona enot konzole PlayStation 5, kar je 38 % manj kot v enakem obdobju lani. To je privedlo do 12,5-odstotnega upada operativnega dobička v igralniškem oddelku. Kljub temu podjetje pričakuje 16-odstotno rast dobička v tem segmentu v tekočem letu, predvsem zaradi močne prodaje lastnih naslovov, kot je prihajajoča igra Ghost of Yotei.
Strategija za prihodnost
Sony načrtuje odcepitev večine svojega finančnega oddelka, pri čemer bo obdržal manj kot 20-odstotni delež po oktobru, da bi se bolj osredotočil na svojo osnovno zabavno dejavnost. Poleg tega podjetje načrtuje odkup lastnih delnic v vrednosti do 250 milijard jenov (približno 1,71 milijarde evrov) v naslednjem letu.
Kljub izzivom, kot so carine in upad prodaje konzol, Sony ostaja optimističen glede prihodnosti, zlasti zaradi močne prisotnosti v zabavni industriji in načrtovanih strateških potez za okrepitev svoje pozicije na trgu.