Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

Ko veš, kdaj ima tvoja stranka blokiran račun

Španski Inditex, lastnik blagovne znamke Zara, v letu 2024 beleži rast dobička, a tudi upočasnitev rasti prodaje

zara logo
Zara, Foto: Unsplash

Španski tekstilni velikan Inditex je v sredo poročal o šibkejši prodaji v trimesečju, ki se je začelo 1. februarja. Vlagatelji zato domnevajo, da se bo dosedanja rast prodaje kmalu ustavila. Zaradi novice so delnice Inditexa v sredo med jutranjim trgovanjem padle za približno 6 odstotkov.

V zadnjih treh letih je močna prodaja Inditexove Zare, blagovne znamke hitre mode, ki je povečala svoj tržni delež na račun konkurence, kot je H&M, povzročila podvojitev vrednosti Inditexovih delnic. Zdaj pa se zdi, da povpraševanje in prodaja upadata, kar vpliva tudi na stanje na borzi. Prodaja je od začetka februarja do zgodnjega marca zrasla le za 4 odstotke, kar je precej manj od 11-odstotne rasti v enakem obdobju lani.

Inditex ni navedel razlogov za šibkejšo prodajo, vendar analitiki menijo, da je to posledica manjšega povpraševanja v ZDA, ki so po Španiji drugo največje tržišče za Inditex.

V celotnem letu 2024 je Inditex dosegel 10,5-odstotno rast prodaje, v skupnem znesku 38,6 milijarde evrov, kar je skladno s pričakovanji. Vseeno analitiki menijo, da je rast preteklih let poganjal prehod potrošnikov z dražjih blagovnih znamk na cenejše znamke t. i. hitre mode, zato v prihodnjih letih rast prodaje verjetno ne bo več tako izrazita.

Čisti dobiček se je v letu 2024 povečal za 9 odstotkov v primerjavi s prejšnjim letom in dosegel 5,9 milijarde evrov. Inditex, ki je prav tako lastnik blagovnih znamk Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius in Oysho, je sporočil, da bo dividendo povečal za 9 odstotkov, na 1,68 evra na delnico.

Inditex letos enako kot leta 2024 načrtuje naložbe v višini 1,8 milijarde evrov za vlaganja v prenovo trgovin, tehnologijo in izboljšanje spletnih platform.

Inditex posluje na 214 trgih po svetu, letos pa načrtuje odprtje prvih trgovin v Iraku. Njegova blagovna znamka Bershka, namenjena mlajšim kupcem, bo letos vstopila na švedski trg, medtem ko bo športna blagovna znamka Oysho prvič na voljo na Nizozemskem in v Nemčiji.

CompanyWall Business

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Ko veš, kdaj ima tvoja stranka blokiran račun

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Ko veš, katere nepremičnine v lasti tvoja konkurenca

Komentarji

Ko veš, katere nepremičnine v lasti tvoja konkurenca