Španski tekstilni velikan Inditex je v sredo poročal o šibkejši prodaji v trimesečju, ki se je začelo 1. februarja. Vlagatelji zato domnevajo, da se bo dosedanja rast prodaje kmalu ustavila. Zaradi novice so delnice Inditexa v sredo med jutranjim trgovanjem padle za približno 6 odstotkov.
V zadnjih treh letih je močna prodaja Inditexove Zare, blagovne znamke hitre mode, ki je povečala svoj tržni delež na račun konkurence, kot je H&M, povzročila podvojitev vrednosti Inditexovih delnic. Zdaj pa se zdi, da povpraševanje in prodaja upadata, kar vpliva tudi na stanje na borzi. Prodaja je od začetka februarja do zgodnjega marca zrasla le za 4 odstotke, kar je precej manj od 11-odstotne rasti v enakem obdobju lani.
Inditex ni navedel razlogov za šibkejšo prodajo, vendar analitiki menijo, da je to posledica manjšega povpraševanja v ZDA, ki so po Španiji drugo največje tržišče za Inditex.
V celotnem letu 2024 je Inditex dosegel 10,5-odstotno rast prodaje, v skupnem znesku 38,6 milijarde evrov, kar je skladno s pričakovanji. Vseeno analitiki menijo, da je rast preteklih let poganjal prehod potrošnikov z dražjih blagovnih znamk na cenejše znamke t. i. hitre mode, zato v prihodnjih letih rast prodaje verjetno ne bo več tako izrazita.
Čisti dobiček se je v letu 2024 povečal za 9 odstotkov v primerjavi s prejšnjim letom in dosegel 5,9 milijarde evrov. Inditex, ki je prav tako lastnik blagovnih znamk Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius in Oysho, je sporočil, da bo dividendo povečal za 9 odstotkov, na 1,68 evra na delnico.
Preberite več:
Inditex letos enako kot leta 2024 načrtuje naložbe v višini 1,8 milijarde evrov za vlaganja v prenovo trgovin, tehnologijo in izboljšanje spletnih platform.
Inditex posluje na 214 trgih po svetu, letos pa načrtuje odprtje prvih trgovin v Iraku. Njegova blagovna znamka Bershka, namenjena mlajšim kupcem, bo letos vstopila na švedski trg, medtem ko bo športna blagovna znamka Oysho prvič na voljo na Nizozemskem in v Nemčiji.