Trgovska družba Spar Slovenija je lani zabeležila prihodke v višini 1,17 milijarde evrov, kar pomeni 6,1-odstotno rast v primerjavi z letom 2023. Kljub temu pa je čisti dobiček malenkost upadel, in sicer za 4,6 odstotka, na 18,7 milijona evrov. Podjetje se lahko pohvali z razširitvijo prodajne mreže ter prenovo obstoječih trgovin, kar prispeva k utrjevanju njihovega položaja na slovenskem trgu.
V primerjavi z letom 2023 se je lani število nakupov povečalo za 1,8 odstotka, kar pomeni, da je Spar proceduralno zabeležil skoraj 60 milijonov nakupov. Povprečno je dnevno v trgovinah Spar nakupovalo približno 198.000 kupcev. Ob tem se je okrepila tudi spletna prodaja, saj so v letu 2024 prek Spar Online opravili skoraj 129.000 naročil, od teh pa je bilo okoli 113.500 dostavljenih na domove ali v pisarne. V sodelovanju z dostavno službo Wolt so pripravili še približno dodatnih 76.300 naročil.
Širitev prodajne mreže in investicije v infrastrukturo
Lani je Spar Slovenija okrepil svojo prodajno mrežo, ki je ob koncu leta obsegala 113 trgovin, od tega 13 megamarketov. Prav tako so odprli sedem novih franšiznih trgovin Spar partner, ki so v skladu z načrti osredotočeni na manjše kraje. Poleg dveh novih trgovin in prenove štirih, so letos odprli še dodatnih 15 prenovljenih trgovin, skupno torej 44.
Med pomembne naložbe spada tudi gradnja novega skladišča za sveže izdelke ob Letališki cesti v Ljubljani, ki bo s svojo površino 20.000 kvadratnih metrov pomembno prispevalo k boljši razpoložljivosti svežega blaga na policah.
SPAR SLOVENIJA d.o.o.
Letališka cesta 26, 1000, Ljubljana, Slovenija
1.107.090.195,00 (2023)
4867 (2023)
Zaposlovanje in nagrajevanje zaposlenih
Ob koncu leta je blio v sistemu Spar zaposlenih skoraj 5.150 oseb. Zaradi nizke brezposelnosti v Sloveniji imajo v Sparu težave s kadrovsko zasedbo, zato danes zaposlujejo tudi delavce iz tujine, med drugim iz Indije in Nepala. Po njihovih navedbah so zaposleni lani prejeli enega najvišjih regresov v panogi – 2.000 evrov, poleg tega pa so bile nagrade za osebno in poslovno uspešnost višje od povprečja maloprodaje.
Za spodbudo zaposlenih so uvedli nov stimulativni model Spar Flex za najbolj zavzete sodelavce ter izvedli druge ukrepe za razvoj kadrov.
Glavni izvršni direktor David Kovačič je izpostavil, da so v letu 2024 ohranili rast in utrdili položaj na trgu tudi kljub zahtevnim razmeram. Poudaril je razširitev lastnih blagovnih znamk, katerih število se je povečalo na 2369 izdelkov, kar je šest odstotkov več kot leto prej. Izdelki s povečano dodano vrednostjo in osredotočenost na kakovost ostajajo ključni za trajnostno rast.
Preberite več:
Spar Slovenije načrtuje nadaljnje širjenje prodajne mreže in vlaganja v izboljšave kakovosti storitev tudi letos. Kljub nekoliko nižjemu dobičku so njihovi temelji trdni, kot drugi največji trgovec po prihodkih v državi pa ostajajo neposredno konkurenca največjemu Mercatorju.