Stellantis in Fiat: Francija na vzponu, Italija čaka na preporod

Foto: Unsplash

Stellantis bo leto 2025 zaključil razdvojen. V Franciji bo proizvodnja dosegla 661.000 vozil, kar je 17 odstotkov več kot lani. V Italiji je slika povsem drugačna, tam bodo tovarne letos izdelale komaj 300.000 vozil, piše Financial Times.

Britanski časnik je pridobil sindikalne ocene, ki temeljijo na internih predstavitvah Stellantisa. Francoska poslovna revija Les Echos je objavila podobne podatke. V petih francoskih tovarnah, to so Sochaux, Poissy, Rennes, Hordain in Mulhouse, bodo letos sestavili skoraj dvakrat več vozil kot v vseh italijanskih obratih skupaj. Tam proizvodnja zaostaja za več kot 31 odstotkov za lanskim letom.

Toda tudi v Franciji rast ne bo trajala dolgo. Financial Times navaja, da bo proizvodnja do leta 2028 padla za 11 odstotkov in se spustila pod 590.000 enot. Največ težav pričakujejo v tovarni Poissy v regiji Île-de-France. Tam zdaj izdelujejo le še DS 3 Crossback in Opel Mokka, oba modela pa bosta do leta 2028 ukinjena.

Pot iz krize

Tudi znamka Fiat se znotraj koncerna sooča s težavami. V Evropi je od začetka leta izgubila 15 odstotkov prodaje. Razlog so praznine v ponudbi po ukinitvi modelov 500X in Tipo ter dolg zastoj hibridne petstotke.

Izvršni direktor Fiata Olivier François v pogovoru za Corriere della Sera napoveduje preobrat. Leto 2026 bo odlično leto za Fiat, pravi, saj znamka pripravlja najambicioznejši načrt prenove od časov lansiranja nove petstotke.

Prvi korak je nova Fiat 500 Hybrid, ki so jo 25. novembra predstavili v Torinu. Vozilo z litrovim motorjem mild hybrid in 65 konjskimi močmi izdelujejo v tovarni Mirafiori. Načrtujejo letno proizvodnjo do 100.000 enot. Do konca leta 2025 bo z proizvodne linije zapeljalo 6.000 avtomobilov, prve dostave pa so predvidene za januar.

Načrti za leto 2026 in naprej

François je za italijanski časnik razkril tudi druge novosti. Med bolj pričakovanimi je Grande Panda 4×4 v hibridni izvedbi. Kot pravi, so inženirji napredovali pri vgradnji električnega motorja na zadnjo os. To bo omogočilo štirikolesni pogon na platformi Smart Car brez večjih posegov, podobno kot pri Jeep Avengerju 4xe.

V drugi polovici leta 2026 bosta sledila še dva modela. Prvi je Giga Panda, terenec dolžine približno 4,5 metra za najbolj konkurenčni segment evropskega trga. Drugi je fastback s spuščeno zadnjostjo, zasnovan za Latinsko Ameriko, a z možnostjo prodaje tudi v Evropi.

François je potrdil tudi prihod Pandine na plin. S ceno okoli 13.000 evrov se bo postavila v neposredno konkurenco Dacii Sandero in Duster. Fiat pripravlja tudi nov lahki štirikolesnik kategorije L7, ki bo za razliko od Topolina lahko prevažal štiri osebe.

E-Car kot vrnitev k ljudskemu avtomobilu

Zanimiva je tudi kategorija E-Car, ki jo bo Evropska unija podrobneje opredelila 10. decembra. François jo vidi kot priložnost za vrnitev k ljudskemu avtomobilu in si model zamišlja kot prvo Pando Giorgetta Giugiara, le s petimi vrati. Vozilo bo krajše od 3,5 metra, z omejeno hitrostjo na 120 kilometrov na uro. Varno, a brez nepotrebnih asistenčnih sistemov, da ostane cenovno dostopno. Električno ali hibridno, to bo odvisno od zakonodaje iz Bruslja.

Evropski trg v težavah

Izzivi za Stellantis presegajo posamezne znamke. Izvršni direktor koncerna Antonio Filosa je nedavno opozoril, da je evropski trg v primerjavi z obdobjem pred pandemijo izgubil tri milijone avtomobilov. Ne moremo si več privoščiti izgube še treh milijonov, je dejal.

Na italijanskem trgu je Stellantis novembra zabeležil 29.500 registracij, kar je 4,4 odstotka manj kot v enakem mesecu lani, kažejo podatki Ministrstva za promet. Tržni delež koncerna v Italiji znaša 23,77 odstotka.

Medtem se nemški kancler Friedrich Merz zavzema pri Evropski komisiji za ohranitev proizvodnje hibridnih vozil tudi po letu 2035. Filosa je pobudo pozdravil. Gre za priložnost za premislek o pravilih ter uskladitev ciljev razogljičenja, industrijske odpornosti in cenovno dostopne mobilnosti, je dejal.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji