Ameriški avtomobilski velikan Stellantis je napovedal začasno ustavitev proizvodnje v dveh svojih proizvodnih obratih v Evropi, in sicer v Poissyju nedaleč od Pariza ter v Pomiglianu v južni Italiji, zaradi slabšega povpraševanja. Zakrožile so tudi informacije, da naj bi bilo ustavitvi podvrženih več tovarn, a je podjetje uradno potrdilo samo omenjena obrata.
Tovarna Stellantisa v Poissyju bo ustavila proizvodnjo med 13. in 31. oktobrom 2025. Tam je zaposlenih približno 2.000 delavcev, ki bodo v času pavze delno upokojeni. Ta obrat izdeluje modele, kot sta DS3 in Opel Mokka.
V Pomiglianu, blizu Neaplja, bo delo ustavljeno od 29. septembra do 6. oktobra za Fiat Pando, medtem ko bo proizvodnja vozila Alfa Romeo Tonale ustavljena do 10. oktobra. Ta pavza v obratu bo prizadela približno 3.800 zaposlenih.
Zakaj se je Stellantis odločil za ta korak?
Podjetje je pojasnilo, da je razlog slabše povpraševanje v Evropi in kopičenje zalog, zaradi česar želijo uravnotežiti proizvodne zmogljivosti. Želijo zmanjšati presežno proizvodnjo in bolje uskladiti proizvodnjo z aktualnim povpraševanjem. Poleg tega so modeli, kot je Alfa Romeo Tonale, občutili dodatnih ameriške tarife, kar žal vpliva na naročila in prodajo.
Čeprav so uradne informacije osredotočene le na ti dve tovarni, so nekatere mediji (tudi francoski Les Echos) poročali o načrtih za začasno ustavitev v več tovarnah v Nemčiji, Španiji in na Poljskem. A ti podatki uradno še niso potrjeni.
Stellantis je ta korak označil kot del strategije za optimizacijo svoje evropske proizvodne strukture. Podjetje želi zmanjšati operativne stroške, izboljšati učinkovitost in se prilagoditi tržnim pogojem – še posebej pri vozilih na notranje zgorevanje in SUV-modelih, kjer je povpraševanje manj stabilno.
Posledice za zaposlene in avtomobilski trg
Za zaposleno osebje v omenjenima obratoma to pomeni začasno prekinitev dela in morebitno zmanjšanje prihodkov. Prav tako se povečuje negotovost glede prihodnjih naročil in modelov, ki bodo ostali v proizvodnji.
Za kupce in tržišče avtomobilov v Evropi je to signal, da se rast avtomobilskega trga upočasnjuje, kar je posledica kombinacije višjih stroškov surovin, nestabilnih dobavnih verig, večjih zahtev za emisije in kitajska konkurenca, ki ponuja cenejša električna vozila.
Preberite več:
Stellantis naj bi v začetku prihodnjega leta predstavil posodobljeni poslovni načrt, ki bo vključeval strategije za premik k električnim vozilom, prilagoditve proizvodnih zmogljivosti in, če se tržni pogoji še poslabšajo, morebitne dodatne ukrepe.