Svetovni dan kolesarjenja: Električna kolesa gredo za med, uvoz klasičnih koles pa pada 

Kolesa
Foto: Unsplash

Slovenijo ob današnjem svetovnem dnevu kolesarjenja spremlja fenomen, saj je uvoz klasičnih koles lani dosegel najnižjo raven po letu 2001, medtem ko z uvozom električnih koles podiramo rekorde. V ozadju pa se kažejo tudi dolgoročne spremembe v vrednosti, dostopnosti in uporabi.

Po podatkih Statističnega urada RS je bilo v letu 2024 v Slovenijo uvoženih 59.047 koles, kar je najmanj v več kot dveh desetletjih. Za primerjavo: v rekordnem letu 2004 smo jih uvozili skoraj 143.000. Vrednost lanskoletnega uvoza je znašala 28,1 milijona evrov, kar pomeni, da je bilo povprečno uvoženo kolo vredno 476 evrov. Največ jih je k nam prišlo iz Italije (četrtina), sledile so Nemčija, Nizozemska in Češka.

Kolesa so aprila letos v povprečju stala za 5,2 % manj kot pred letom dni, a so bila še vedno za skoraj 14 % dražja kot leta 2015. Tipično mestno kolo za odrasle s 26-colskimi gumami je lani stalo povprečno 325 evrov.

Povsem drugačno zgodbo piše segment električnih koles. Medtem ko klasična izgubljajo zagon, uvoz e-koles močno narašča. Še leta 2017 smo jih uvozili komaj 1.500, lani pa že 18.242 – torej približno dvanajstkrat več. Skupna vrednost uvoženih električnih koles je presegla 28,7 milijona evrov, povprečna cena posameznega kolesa pa je znašala 1.574 evrov. Največ jih je prispelo iz Nemčije (18 %), najcenejši pa so bili uvoženi iz Kitajske, kjer je povprečna cena znašala zgolj 260 evrov.

Od poštarjev do šolarjev: zgodovina kolesarjenja v Sloveniji

Kolesarjenje ima v Sloveniji dolgo tradicijo. Že leta 1948 je bilo kolo osnovno prevozno sredstvo za poštarje – v uporabi jih je bilo 247. Do leta 1963 se je ta številka povzpela na 648. Po popisu iz leta 1950 je bilo v Sloveniji 248.000 registriranih koles, od tega 172.000 moških in 76.000 ženskih. Leta 1957 je kolesariti znalo 44 % učencev nižjih razredov osnovne šole, pri čemer so bili dečki v prednosti pred deklicami.

Danes se največ kolesarjev po podatkih Direkcije RS za infrastrukturo giblje med Koprom in Izolo – tam je tudi eden najbolj obremenjenih kolesarskih odsekov v državi.

Ob tem ne smemo pozabiti, da je kolesarjenje več kot hobi ali rekreacija – je trajnostni način mobilnosti, ki ga države in občine vključujejo v svoje razvojne strategije. Svetovni dan kolesarjenja, ki ga od leta 2018 obeležujemo 3. junija, zato opozarja tudi na pomen načrtovanja kakovostne infrastrukture, varnosti in dostopnosti za vse generacije.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji