Švicarske ure povečale prodajo v ZDA za 20 odstotkov kljub 39-odstotnim carinam

Photo by Kent Lâm on Unsplash

Prodaja švicarskih luksuznih ur v Združenih državah Amerike ostaja močna kljub visokim uvoznim dajatvam, ki so letos dosegle do 39 odstotkov, kažejo polletni rezultati britanskega trgovca Watches of Switzerland Group. Največji britanski prodajalec ur znamk Rolex, Omega in Cartier je po poročanju Euronews v 26 tednih do 26. oktobra 2025 ustvaril prihodke v višini 845 milijonov funtov oziroma 967 milijonov evrov, kar predstavlja 10-odstotno rast ob konstantni valuti in 8-odstotno rast po tekočih tečajih.

Washington je 7. avgusta 2025 uvedel 39-odstotno carino na švicarski uvoz, ki je znatno povečala stroške uvoženih švicarskih ur. Washington in Bern sta se novembra dogovorila za znižanje stopnje na 15 odstotkov, kar je sicer še vedno zgodovinsko visoko, vendar povpraševanje po najdražjih švicarskih urah kljub temu medletno raste. Prilagojeni dobiček pred obrestmi in davki je dosegel 69 milijonov funtov oziroma 78,9 milijona evrov, kar je 6-odstotna rast ob konstantni valuti, medtem ko je zakonski dobiček pred obdavčitvijo poskočil za 50 odstotkov na 61 milijonov funtov oziroma 69,78 milijona evrov.

Ameriški trg se je izkazal za glavno gonilno silo rasti. Prihodki v ZDA so se povečali za 20 odstotkov ob konstantni valuti na 409 milijonov funtov oziroma 467,8 milijona evrov, kar predstavlja 48 odstotkov skupnih prihodkov skupine in kar 59 odstotkov prilagojenega dobička pred obrestmi in davki. Izvršni direktor Brian Duffy je pojasnil, da je podjetje doseglo močno prvo polovico leta z močnim povpraševanjem po vseh blagovnih znamkah in kategorijah, pri čemer je ZDA označil za ključni dejavnik uspešnosti, ki zdaj predstavlja skoraj 60 odstotkov dobičkonosnosti.

Podjetje je sporočilo, da so blagovne znamke zvišale cene v ZDA za izravnavo višjih stroškov zaradi carin, cen zlata in menjalnih tečajev, vendar je povpraševanje po vodilnih švicarskih znamkah ostalo močno. Luksuzne ure ostajajo temelj posla in prispevajo 84 odstotkov skupnih prihodkov. Skupina je poročala, da povpraševanje po ključnih švicarskih znamkah dosledno presega ponudbo, pri čemer se seznam zainteresiranih strank še naprej povečuje, močno pa raste tudi ponudba rabljenih certificiranih ur znamke Rolex v ZDA.

Rezultati osvetljujejo, kako izpostavljeni so postali švicarski urarski proizvajalci in njihovi maloprodajni partnerji ameriškemu potrošniku. Medtem ko so prihodki v Združenem kraljestvu in Evropi zrasli le za 2 odstotka na 436 milijonov funtov oziroma 498,87 milijona evrov, je ZDA zagotovila široko zasnovano rast po vseh blagovnih znamkah in cenovnih razredih ob podpori naložb v nove butike, elektronsko poslovanje in integracijo ameriške nakitne znamke Roberto Coin. Duffy je dejal, da je trgovanje v drugi polovici leta dobro steklo in da je skupina dobro pripravljena na ključno praznično sezono, pri čemer je dodal, da vodstvo ostaja pozorno na zunanje gospodarsko in geopolitično okolje.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji