Tekstilni trgovci prodajajo po polni ceni in bogatejši kupci še naprej kupujejo

Levi's, jeans, srajca, obleke
Foto: Unsplash

Nekatera najbolj znana ameriška podjetja v sektorju oblačil, med njimi Levi’s in Aritzia, vse bolj sledijo strategiji prodaje izdelkov po polni ceni. Ta pristop testira, koliko so bogatejši kupci pripravljeni plačati, kljub povratnim učinkom carin, ki so letos povzročile zvišanje cen oblačil in še dodatno bremenijo potrošnike.

Levi Strauss je v juliju podražil nekatere izdelke, a po besedah finančnega direktorja Harmita Singha povpraševanje ni upadlo. “V zadnjem času se močno osredotočamo na prodajo po višjih polnih cenah, kot smo to počeli prej. Naš tipični kupec zasluži več kot 100.000 dolarjev, ti kupci so zanesljivo odporni,” je poudaril Singh na konferenci Goldman Sachs Global Retailing v New Yorku.

Kanadska družba Aritzia, ki oblači znane osebnosti kot so Beyonce, Bella Hadid in Pamela Anderson, je prav tako zabeležila minimalni vpliv na povpraševanje po podraženih izdelkih. Njihova strategija za praznično sezono vključuje samo teden dni popustov med Črnim petkom, po katerem bodo vsi izdelki naprodaj po polni ceni. Finančni direktor Todd Ingledew je izrazil prepričanje, da bo odpornost potrošnikov ostala močna.

Vplivi carin in ekonomskih razmer na potrošnjo

Medtem ko gospodinjstva z nižjimi dohodki iščejo ponudbe in ugodnosti zaradi naraščajočih stroškov in carin, ki jih je ameriški predsednik Donald Trump uvedel za zaščito domače industrije, bogatejši kupci še vedno ohranjajo neovirano potrošnjo. Rast vrednosti delnic ter nizka raven zadolženosti na kreditnih karticah sta izboljšala finančni položaj najbogatejših 10 odstotkov Američanov, ki ustvarjajo polovico vse porabe.

Drugi znani igralci na trgu, kot so Ralph Lauren, Under Armour in Abercrombie & Fitch, prav tako gradijo na politiki prodaje po polni ceni. “Naš fokus se premika na višji segment kupcev, kar se je izkazalo za odlično,” je dejal CEO Ralph Lauren Patrice Louvet.

Under Armour pa razmišlja o dodatnih podražitvah za zveste stranke, ki jim lahko zaračunavajo višje cene. Med uspešnimi izdelki so recimo kapa po 45 dolarjev in kolekcija Heat Gear.

Pametna orodja za cenovno prilagodljivost

Napredna tehnologija za sledenje strankam omogoča trgovcem, da zelo hitro prilagajajo promocije, če določeni izdelki ne dosegajo pričakovane prodaje. Tako lahko na primer prodajajo sezonske jakne na določenih lokacijah s popustom le nekaj dni, medtem ko na drugih lokacijah ostanejo cene nespremenjene, kar jim pomaga ohranjati višje marže.

Letos so podjetja veliko stroškov zaradi carin že absorbirala, zato bodo v prazničnem obdobju omejila popuste, kar je drugače kot prejšnja leta, ko so pogosto znižala cene vseh viškov zalog.

Podjetja s pametnimi pristopi, kot je v začetku leta uvedena strategija prodaje sezonskih artiklov po polni ceni, testirajo trg in kupce. Će prodaja ne poteka po pričakovanjih, pa hitro preidejo na promocije.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji