Temu in Shein jemljeta nemškim trgovcem milijardo evrov

Temu app
Foto: Unsplash

Kitajske spletne platforme Temu, Shein in AliExpress so v Nemčiji dosegle rekordne prihodke in postale resen izziv za domače trgovce. Po podatkih združenja za e-trgovino Bevh te tri platforme skupaj ustvarijo več kot 800 milijonov evrov prometa na četrtletje, njihov tržni delež v nemški spletni trgovini pa je dosegel približno pet odstotkov, poroča Handelsblatt.

Nemško trgovinsko združenje HDE ocenjuje, da bosta Temu in Shein samo v novembru in decembru v Nemčiji ustvarila do eno milijardo evrov prometa. Kot je za dpa povedal generalni direktor HDE Stefan Genth, ta prodaja neposredno uide nemškim trgovcem. Po njegovih besedah vsak izgubljeni evro pušča sledi, saj božična sezona odloča o uspehu celotnega poslovnega leta.

Obseg poslovanja kitajskih platform je osupljiv. Po podatkih HDE se v Nemčijo dnevno pošlje približno 400.000 paketov s platform Temu in Shein. Združenje opozarja na pomanjkljivo kakovost izdelkov in nepoštene konkurenčne pogoje ter poziva k strožji regulaciji in več osebja za carinske kontrole.

Raziskava inštituta YouGov kaže, da je že vsak osmi Nemec kupil božična darila na platformah Temu, Shein ali AliExpress, še skoraj vsak deseti pa to načrtuje. Najpogosteje kupujejo modo, božične okraske, igrače in gospodinjske izdelke. Združenje modne industrije BTE ocenjuje, da bodo nemški modni trgovci letos zaradi kitajskih platform izgubili več kot tri milijarde evrov prometa.

Nemški trgovci na drobno se že soočajo s krizo. Po podatkih Allianz Trade je bilo med avgustom 2024 in avgustom 2025 zabeleženih 2.490 stečajev v trgovini, kar je najvišja raven od oktobra 2016.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji