Iz japonske Toyote so v četrtek sporočili, da v tekočem finančnem letu pričakujejo padec dobička za eno petino, predvsem zaradi slabitve ameriškega dolarja in vpliva ameriških carin, ki zavirajo rast tega največjega proizvajalca avtomobilov na svetu.
V najnovejšem primeru vpliva globalnih trgovinskih motenj na prihodke v Toyoti, ki je najbolj prodajana avtomobilska znamka na svetu, pravijo, da pričakujejo operativni dobiček v višini 3,8 bilijona jenov (26 milijard dolarjev) v obdobju od aprila do marca 2026, v primerjavi s 4,8 bilijona jenov v pravkar zaključenem fiskalnem letu.
Največji posamezni vpliv na padec izhaja iz tečajnih razlik, saj naj bi slabljenje dolarja v primerjavi z jenom odneslo 745 milijard jenov. Nedavna depreciacija ameriškega dolarja se dojema kot stranski učinek negotovosti glede ameriških carin. Toyota ocenjuje, da jo bodo same carine neposredno stale 180 milijard jenov v mesecih aprilu in maju.
Operativni dobiček je v obdobju treh mesecev od januarja do marca znašal 1,12 bilijona jenov, kar je le 0,3 odstotka več kot leto prej. Toyota je zdaj izpostavljena številnim posledicam nove ameriške carinske politike, ne le zaradi vpliva na prodajo vozil, izvoženih v ZDA, temveč tudi zaradi možnosti splošnega upada potrošnje v ZDA in drugih državah zaradi višjih cen vsega.
Nižji dobiček v tekočem fiskalnem letu je posledica negativnega vpliva vse močnejšega jena v primerjavi z dolarjem, višjih stroškov surovin in učinkov carin. Kot drugi svetovni avtomobilski proizvajalci, ki poslujejo na ameriškem trgu, bi lahko tudi Toyota imela težave zaradi visokih stroškov dela v ZDA, in bi lahko bila prisiljena povečati naložbe, če želi razširiti proizvodnjo v ZDA.
Preberite več:
Čeprav je podjetje zabeležilo manjši padec prodaje na Kitajskem v primerjavi z drugimi japonskimi proizvajalci, tudi Toyoti ne uspe zaustaviti slabših rezultatov na največjem svetovnem trgu vozil, predvsem zaradi hude konkurence kitajskih avtomobilskih proizvajalcev.
Japonska, Toyotin najbolj dobičkonosen trg z 18-odstotno rastjo dobička v prvih treh mesecih letošnjega koledarskega leta, je edina svetla točka finančnega poročila. Operativne izgube v Severni Ameriki, Toyotinem največjem trgu, so se v enem letu povečale na 100 milijard jenov, v primerjavi z 28 milijardami jenov, zaradi reorganizacije tovarne v Indiani.