Trajnostni prehod: ladje na poti k alternativnim gorivom

ladja, tovorna, promet, gorivo
Foto: Unsplash

Uporaba alternativnih goriv bo v ladijskem sektorju po letu 2030 narasla, saj bodo začele veljati strožje emisijske norme, so na Azijski pacifiški naftni konferenci (APPEC) v Singapurju poudarili predstavniki panoge. Trenutni prehod na nizkoogljične vire energije poteka počasi in z zastoji, vendar pričakujejo v naslednjem desetletju izrazit preporod, ki bo preusmeril industrijo k trajnostnejšim rešitvam.

Emma Mazhari, izvršna direktorica Maersk Oil Trading, je izpostavila, da bomo med letoma 2030 in 2040 videli pravi preobrat pri pehodu k nizkoogljičnim gorivom. Regulative, kot sta evropski sistem za trgovanje z emisijami in standardi za pomorska goriva, dodatno spodbujajo to transformacijo. Že danes je v evropskih pristaniščih opaziti povečano ponudbo nizkoogljičnih goriv, kar pomeni, da se industrija usmerja v bolj trajnostne možnosti.

Zaradi pričakovanega premika Maersk ni več vlagal v enopogonske ladje. “Vsaka nova naložba mora biti v ladje z možnostjo dveh vrst goriv, da zagotovimo fleksibilnost in dolgoročno donosnost,” je poudarila Mazhari.

V pomoč tudi vetrna energija

Podobno politiko sledi japonski ladijski gigant Mitsui O.S.K. Lines (MOL). Takeshi Hashimoto, izvršni direktor MOL, je pojasnil, da se bodo v naslednjih petih do desetih letih osredotočili na zmanjšanje emisij z uporabo dokazano učinkovitih goriv, kot sta utekočinjeni zemeljski plin (LNG) in metanol. Poleg tega MOL intenzivno raziskuje uporabo vetrne energije kot podporo ladijskim pogonom, kar bi lahko še dodatno zmanjšalo porabo fosilnih goriv.

Hashimoto je poudaril, da trenutni prehod na nizkoogljične alternative poteka z zastoji, a razvoj goriv, kot so zeleni amonijak, zeleni metanol in obnovljivi metan, bo dolgoročno nepogrešljiv za trajnost ladijskega sektorja.

Tudi sicer industrija intenzivno išče načine za zmanjšanje odvisnosti od nafte, saj je pomorski promet odgovoren za približno 3 odstotke globalnih emisij toplogrednih plinov. Dekarbonizacija ladijskega prometa tako postaja nujna strateška prioriteta.

Amitabh Panda, upravni direktor podjetja Tata NYK Shipping, ki združuje indijski Tata Steel in japonski NYK Line, poudarja, da je dekarbonizacija ne glede na geopolitično negotovost skupni cilj ladijskega sektorja. Hkrati pa priznava, da negotovost glede časovnice in obsega naložb otežuje načrtovanje, saj podjetja tehtajo, kdaj in koliko vložiti v nove tehnologije.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Popularno

Novi broj magazina „Lider.si” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentarji